Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

APS

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :





OK, du har nok ret. Jeg må mangle noget viden. I mit eksempel med 1 million i overskud kan jeg aldrig får det til at gå op at man kan modregne 22% når man senere trækker løn ud for en million lad os sige over to år, så man slipper for topskat. Hvad giver APS som VSO ikke giver (udover udbytte af de 54K) som godtgøre de 22% ekstra i udbetalling?



Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :





Skal måske nævne at min plan ville være at kun trække løn ud til top skat her og nu, og om ti år så begynde at give mig selv løn som en lsags pension hvor jeg kun arbejder ganske lidt. Og dermed aldrig betale top skat.



Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Microsoft Konsulent:





OK, du har nok ret. Jeg må mangle noget viden. I mit eksempel med 1 million i overskud kan jeg aldrig får det til at gå op at man kan modregne 22% når man senere trækker løn ud for en million lad os sige over to år, så man slipper for topskat. Hvad giver APS som VSO ikke giver (udover udbytte af de 54K) som godtgøre de 22% ekstra i udbetalling?



Når man gør alt op, så er forskellene mellem VSO og ApS begrænsede i forhold til hvad du sidste ende har udbetalt. 

Microsoft Konsulent:




Skal måske nævne at min plan ville være at kun trække løn ud til top skat her og nu, og om ti år så begynde at give mig selv løn som en lsags pension hvor jeg kun arbejder ganske lidt. Og dermed aldrig betale top skat.



Jeg vil råde dig til at opsøge en revisor eller skattekyndig, som kan konkret i forhold til dine tal, kan vejlede dig om VSO eller et ApS er den rette vej at gå.

 

Der er også andre hensyn end det udbetalte beløb som skal overvejes, eksempelvis kan en VSO ikke "bare" holdes i live når du går på pension. Måske har du andre erhvervsmæssige aktiviteter eller private investeringer som kan påvirke valget af VSO eller et ApS. 

Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :





Det modtaget. Takker for dit input.



Side 2 ud af 2 (14 indlæg)