Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købelov: kan sælger fortryde handlen?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

finansfyren:
Tror heller ikke jeg vil gå i retsag med det, dog kunne jeg sige jeg ville trække dem i en retsag, og på denne måde skræmme dem til at gennemtvinge handlen.. forhåbentligt.. 

Det vil formodentlig være nok at få en advokat til at sende sælger et brev men trusler om en evt. stævning. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 98
Fra  Svensmarke Økonomi ApS Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finansfyr

Du spørger til jura'en i denne sag.

Efter min opfattelse, og det er vel og mærke som lægmand, ville du formentlig tabe en sag da forholdet vel falder indenfor Forbrugeraftale-lovens rammer.

Der er, som mange i denne tråd har anført, også mange andre gode grunde til at glemme denne sag.

Som man siger - der kommer altid en sporvogn og en pige til - det gjorde der ihvertfald da jeg var ung :).

vh.

Peter

Svensmarke Økonomi ApS - Rådgivning, administration og IT-systemer - vi er på facebook

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Larsen:
ville du formentlig tabe en sag da forholdet vel falder indenfor Forbrugeraftale-lovens rammer.

Hvordan kommer du frem til det? Hvad har forbrugeraftale loven men sagen at gøre ?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 98
Fra  Svensmarke Økonomi ApS Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Uddrag af loven:

"§ 2. Ved en forbrugeraftale forstås i denne lov en aftale, som en erhvervsdrivende indgår som led i sit erhverv, når den anden part (forbrugeren) hovedsagelig handler uden for sit erhverv.

Stk. 2. Den erhvervsdrivende har bevisbyrden for, at en aftale, den pågældende har indgået, ikke er en forbrugeraftale.

"

Men som tidligere anført, jeg er ikke jurist og kan nok ikke rigtig komme det nærmere :).

vh. Peter

Svensmarke Økonomi ApS - Rådgivning, administration og IT-systemer - vi er på facebook

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tror ikke, at du kan bruge købeloven her. Den regulerer aftaler, hvor en erhvervsdrivende handler med en privat, og beskytter den private forbruger. Og her lyder det til at være omvendt, du (som erhvervsdrivende) indgår aftale med en privatperson. Så det er nok nærmere aftaleloven, du skalhave fat i. Men som andre skriver: lad det ligge, og brug tiden på noget bedre.

mvh

Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)