Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny Hjemmeside / portal --> Køb eller lav selv ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Aug 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med Jer.

Jeg skal have oprettet en hjemmeside / portal, og er nu i tvivl om hvordan jeg bør gribe det an. Jeg forestiller mig 2 muligheder

1. Jeg lærer at lave en hjemmeside selv via wordpress, og kan komme igang for 0-5000 kr (vil jeg tro), og bruge en masse tid

2. Jeg betaler mig fra det, og skal betale 10.000-500.000 kr. til en udvikler (har ingen anelse)

Jeg har ikke tidligere arbejdet med wordpress, og er ikke IT-ekspert. Jeg vil meget gerne lære det da jeg tænker at det kan være brugbart at have denne evne.

Omvendt er jeg i tvivl om det er  "spild af tid", at lære Wordpress, hvis jeg alligevel ikke har forudsætninger for selv at rette fejl/bugs på et site.

Hvad tænker I ?.... Skal man bare se at få det lært (det skal siges at jeg nok får behov for flere sites i fremtiden), eller børe man overlade det til personer med IT-skills. 

Sitets funktion skal minde lidt om f.eks. DBA, hvor brugere kan komme i kontakt med hinanden.  Det er IKKE et site til salg af varer, eller dating men skal blot have funktionerne, hvor en bruger kan uploaede billede og tekst, og en anden bruger kan besvare/reagere på denne post.

Håber nogen vil komme med et godt råd.... På forhånd mange tak

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja, der er mange muligheder. Dine behov er relativt simple, så du kan komme i gang for langt under dit budget til punkt 2. Men det afhænger af andre krav etc.

Det primære er, hvornår du har brug for siden. Hvis du ikke har brug for den nu, kan du begynde at kigge på Wordpress selv, og tilkøbe ydelser efter behov.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 25. Aug 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :





Tak for svar GrN.dk


Dejligt at høre at jeg kan komme igang for langt under budget :)


Ja, egenglitg har jeg rimelig god tid, så jeg kunne jo godt starte op selv, og så tilkøbe ydelser efterfølgende, eller når/hvis jeg går død i wordpress



Fra København
Tilmeldt 30. Dec 19
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kommer nok i høj grad an på om hvor lækker du gerne vil have din hjemmeside. WordPress er et fantastisk værktøj, men vil aldrig give samme brugeroplevelse som en Single Page Application (SPA), som alle de største virksomheder benytter. Disse er dog dyre at udvikle, men giver andre muligheder og større kontrol over udvikling af funktioner.

Til en første version kan du dog sagtens komme i gang til den lave ende af prisen i punkt 2. Hvis du gerne vil have succes med din hjemmeside anbefaler jeg ikke at prøve "at lære dig det hele selv". Det vil tage lang tid før du har mulighed for at lave et godt produkt. Hvis du generelt gerne vil lære at lave hjemmesider kan du dog sagtens hoppe i og begynde at lære om emnet.

Det bedste vil nok være at forhøre dig hos nogle virksomheder eller freelancere der arbejder med hjemmesider. Måske betale en lille smule for at de præsenterer deres bud på hvilket værktøj og hvilken hjemmeside de kunne lave. Så får du nogle forskellige muligheder og priser.

Held og lykke!


Tilmeldt 25. Jun 19
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

PB sendt

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 20
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Kan man selv lave sitet i wordpress? Ja, det kan du godt! Men det kræver, at du sætter dig ordentligt ind i systemet. Hvis du har mod på det og tid til det, kan jeg anbefale dig at se nogle videoer på youtube.

Vælger du at få en professionel til at lave det (anbefaler jeg, hvis du er seriøs om det!), så skal du holde godt øje med hvad du skrive under på - og evt. også hvilke sider de tidligere har lavet.

Mvh

Frederik Chalmer
Fra København
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 45
Fra  Medier & Co Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej na-eternity, 

Kom du videre med dit hjemmesideprojekt?

Hvis du ønsker en professionel hjemmeside tænker jeg du bør få et webbureau til at hjælpe dig. Hvis sitet skal have funktioner ala DBA, med et mobiltvenlig og brugervenligt design, så er det ikke noget du 'bare lige' lærer, selvom Wordpress er et godt CMS

Til gengæld bør det bestemt ikke koste så meget, som det prisniveau du nævner Det er altid en god ide at få lavet en detaljeret beskrivelse af de ønskede funktioner, så folk nemmere kan vurdere omfanget. En kravspecifikation vil være en stor hjælp, når/hvis du skal indhente tilbud på opgaven. 

Håber mine inputs kan bruges. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)