Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturing til EU land

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Dec 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. Jeg har netop startet konsulent virksomhed hvor min primære kunde er i et andet EU land. Nu er mit spørgsmål hvorledes mine omkostninger skal faktureres mht. moms. Det er klart at mine konsulent ydelser kan faktureres som "ydelse" uden angivelse af moms, men hvad med andre omkostninger. Andre omkostninger er f.eks. udgifter til PC, telefon, kontorhold, leasing ydelse på bil samt andre bil udgifter. Skal disse "omkostninger angives som "varer" på EU-moms indberetningen?
På forhånd tak for besvarelse :-)
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad har du for et virksomhed?

Er du momsregistreret?

Hvis ja, alle dine faktura skal være med moms, og indberettes som EU salg ved Skat.

Bor du i DK?

Alle dine udgifter har intet med EU salg at gøre. De er bare firmaudgifter, som kan trækkes fra ved årets afslutning.

Leasing på bil som udgift? Det må du uddybe, snakke med Skat.

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:

Er du momsregistreret?

Hvis ja, alle dine faktura skal være med moms, og indberettes som EU salg ved Skat.

Dette er simpelthen ikke korrekt.

Er der tale om salg til anden virksomhed så er der ikke moms på fakturaer over grænsen. Stiller krav om dokumentation for korrekt VAT-nummer men moms skal der ikke pålignes. Kan der ikke fremvises et gyldigt VAT-nummer så er DK moms tilbage på fakturaen.

Alle dine omkostninger skal du bogføre med moms- Momsfradrag får du hvis du er momsregistreret. Bemærk at der kan være forskellige fradragsmuligheder eller mangel på samme i fald det drejer sig om bil og tilbehør hertil. der må du undersøge reglerne nærmere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Alcorp:
Det er klart at mine konsulent ydelser kan faktureres som "ydelse" uden angivelse af moms,
ja forudsat din kunde har et VAT nummer (er momsreg) og du kontrollerer og opbevarer denne kontrol og så jo  med angivelse af reverse charge på faktura og med indberetning på kundens CVR nummer månedsvis og samlet i rubrik B ydelsesmoms

Alcorp:
Andre omkostninger er f.eks. udgifter til PC, telefon, kontorhold, leasing ydelse på bil samt andre bil udgifter. Skal disse "omkostninger angives som "varer" på EU-moms indberetningen
Det vil da afhænge af hvor du køber de ting. Hvis du køber dem i Danmark og de er med moms på regningen, så er det alm dansk købsmoms for dig - forudsat det hele bruges til en momspligtig aktivitet (til at få en momspligtig indtægt inkl dit ydelsessalg til EU)

Leasing bil kunne lyde som noget der kunne give skat af fri bil og lyder tvivlsomt

Jeg ville ikke gå videre før jeg havde talt med en revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)