Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændre enkeltmandsvirksomhed til pmv i dinero?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Apr 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 18:19

Det er sådan set lidt uklart, hvad du ønsker. Ønsker du at din aftale med Dinero skal gælde et nyt firma? Så spørger du bare deres support. Hvis du taler om at lave et helt nyt regnskab med i princippet det samme firma, så er det ikke nødvendigt, lovgivningsmæssigt. Om der er fordele/ulemper ved det i forhold til bogføringen, f.eks. en ændret kontoplan, kan du forhøre hos Dinero Support og/eller en bogholder, men det kan jeg ikke forestille mig. Jeg tror ikke, det kommer nærmere, uden lidt mere præcis information.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:23

Morten Kragh Nielsen:

Hej,

Kan jeg ændre min enkeltmandsvirksomhed til pmv i dinero, eller skal jeg oprette et nyt?

Tak

start med - Kan jeg ændre min virksomhed fra enkeltmands med moms i selskabsstyrelsen og hos skat?  Det kræver ganske meget. Har du frivillig momsregistrering, så binder den i 24 mdr fra første reg. OG du kan ikke bare lige gå fra momsregistreret til ikke momsregistreret momsmæssigt, da du jo formentlig har købt aktiver og varer med momsfradrag som enkeltmands, så SKAL skal have et komplet slut regnskab der viser, at al moms er afsluttet-  intet købt med momsfradrag og nu brugt eller sælges uden moms.

Du skal derfor starte i SKAT for at få at vide hvad de kræver for at godkende det - og med det skal du så have slettet momsregistrering i Virk.dk - i princip ved at lukke og så starte på ny med samme CVR som PMV 

Når det er på plads, så skal du i Dinero bruge andre konti, da du jo allerede har gang i bogføring med moms på de konti du nu anvender, og fremover skal alt på konti uden moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:04

Man kan så i princippet afmelde sin virksomhed med de konsekvenser som det har momsmæssigt. Der er så intet der forhindrer stiftelse af et pmv dagen efter. Cvr-nr vil være det samme.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:33

Lier:

Man kan så i princippet afmelde sin virksomhed med de konsekvenser som det har momsmæssigt. Der er så intet der forhindrer stiftelse af et pmv dagen efter. Cvr-nr vil være det samme.

det kan man vel, men jeg har fra to PMV konstateret at de faktisk ikke kunne gøre det - da de ikke fik deres CVR nr igen som nyt PMV - netop fordi man jo ved, at SKAT ikke er afklaret fra enkeltmands man lukkede. Har du erfaring med at det rent praktisk er muligt at starte PMV UDEN moms direkte kort efter man har lukket samme CVR med moms - jeg tror nemlig der er en spærring (ud fra to tilfælde jeg fik beskrevet meget nøje af de som prøvede) - CVR kom ikke igen før skat åbnede.

vh John Hannover

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:34

jeg tror det er samme spærringsautomatik som giver de 24 mdr binding ved frivillig momsregistrering

vh John H

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:39

Cookie - John Hannover:
. Har du erfaring med at det rent praktisk er muligt at starte PMV UDEN moms direkte kort efter man har lukket samme CVR med moms

Jeg har kendskab til en enkelt som har skiftet fra registreret til pmv indenfor kort tid. Der er så tale om en måned mellem ophør og start igen. Tjekket og bemærket et navneskifte men samme cvr efter skifte til pmv.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:26

Fino - vi kan be trådstarter prøve - luk din enkeltmands - (= afregistrer moms) og se om du kan stifte PMV uden moms en måned efter

vh John H

Tilmeldt 29. Apr 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:40

Det var på deres opfordring jeg lavede enkeltmandsvirksomhed om til pmv, har ikke haft nogen aktivitet i lang tid.

Jeg har fået godkendt ændringen og det er opdateret i cvr.

Vil gerne i gang med at tjene lidt penge ved siden af studiet, men behøver så ikke enkeltmandsvirksomhed da jeg aldrig kommer over de 50.000 kr

Jeg tænker så bare at jeg ikke opretter nyt regnskabsår for enkeltmandsvirksomheden i dinero og så laver et nyt "firma" med pmv som virksomhedsform?

Tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:53

super - jeg ville så bare forsætte samme regnskab men fra PMV dato alene bogføre på konti uden moms - og vær nu sikker på at gøre det korrekt. Du har jo del af året med og del af året uden og skal jo bare have et samlet resultat til skat

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)