Hej Amino, Jeg er ved at indtaste min årsrapport og anvender Dinero som mit regnskabsprogram og jeg har noget moms tilgode. I Dinero står min tilgodehavende moms under 'Passiver - Kortfristet gæld', men når jeg skal indtaste mit tilgodehavende moms i min årsrapport, står Tilgodehavende moms under Aktiver i Erhversstyrelsens rapporteringsskema. Jeg har tidligere år indtastet et negativt beløb i årsrapporten under Passiver 'Anden gæld', som det står som i mit Dinero regnskab, men når jeg validerer min årsrapport på Erhversstyrelsens hjemmeside, får jeg besked om at der ikke må stå et negativt beløb under passiver. Så jeg vil høre hvad der en den rigtige måde at rapportere min moms tilgodehavende på. Kan jeg godt skrive det under Aktiver i Årsrapporten selvom det står under Passiver i Dinero regnskab?
Hej Amino, Jeg er ved at indtaste min årsrapport og anvender Dinero som mit regnskabsprogram og jeg har noget moms tilgode. I Dinero står min tilgodehavende moms under 'Passiver - Kortfristet gæld', men når jeg skal indtaste mit tilgodehavende moms i min årsrapport, står Tilgodehavende moms under Aktiver i Erhversstyrelsens rapporteringsskema. Jeg har tidligere år indtastet et negativt beløb i årsrapporten under Passiver 'Anden gæld', som det står som i mit Dinero regnskab, men når jeg validerer min årsrapport på Erhversstyrelsens hjemmeside, får jeg besked om at der ikke må stå et negativt beløb under passiver. Så jeg vil høre hvad der en den rigtige måde at rapportere min moms tilgodehavende på. Kan jeg godt skrive det under Aktiver i Årsrapporten selvom det står under Passiver i Dinero regnskab?
Mvh, Patrick
Et tilgodehavende ER et aktiv. Det vil i dit bogholderi stå som et negativt passiv (= aktiv i din årsrapport).
jeg tror du mangler at trække en årsrapport - det må man kunne - men bliv evt plusbruger og få Dineros super support - og vent dog til efter 31/12 så du ikke får en negativ eller positiv bankrente ind sidste dag eller andet som gør alt skal forfra - der er jo rigeligt med tid - så afvent året er slut og kør årsafsluting og træk årsrapport
Du behøver ikke til at ompostere din moms i bogholderiet fordi den er negativ, - du lægger den bare til i aktiverne i din årsrapport og undlader at tage den med i passiverne, så går det lige op, og det er ikke noget problem.
Mange tak for dit svar! Det lyder til at være min løsning; jeg indtaster det under Aktiver: momstilgodehavende i årsrapproten, hvilket også var mit umiddelbare valg. Jeg var bare bekymret over at de indtastede værdier for Aktiver og Passiver ikke er ville blive ens imellem mit Dinero bogholderi og årsopgørelsen.
Hej J0rgen Mange tak for dit svar! Det lyder til at være min løsning. Jeg indtaster mit momstilgodehavende under 'Aktiver: Momstilgodehavende' i årsrapporten. Dette var også mit umiddelbare valg, men blev i tvivl da dette medførte at de indtastede værdier Årsrapproten under 'Aktiver' og 'Passiver' blev forskellige i forhold til mit Dinero bogholderi.
Hej Wcon, Mange tak for dit svar! Det var også min umiddelbare opfattelse, men blev i tvivl da det stod, som et passiv i mit Dinero bogholderi. Så det er fint at indtaste mit momstilgodehavende under 'Aktiver' i årsrapporten selvom det står under 'Passiver' i bogholderiet?
Hej John, Mange tak for dit svar! Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med at trække en årsrapport. Men god pointe med at opgradere Dinero, så jeg kan få noget support derfra.
Hej John, Mange tak for dit svar! Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med at trække en årsrapport. Men god pointe med at opgradere Dinero, så jeg kan få noget support derfra.
Mvh, Patrick
oppe i højre side finder du et symbol for en mappe som hedder regnskab. Tag den og vælg rapporter - og så får du årsregnskabet hvor tingene sikkert virker mere forståelige