Hej allesammen! Til juni 2020 fylder jeg 18 år og kan derfor starte min egen virksomhed. Der er en del tid til, men derfor er der stadig ingen tid at spilde! Jeg har nemlig lidt problemer med at forstå det administrative af at drive en virksomhed. Jeg tænker på skat og bogføring osv osv..
Jeg skal til at sælge på amazon.com (US) Og derfor bliver der ikke trukket moms, men alligevel er der nogle taxes i US, som man skal være OBS på. Jeg har skrevet lidt med nogle som allerede sælger på det US markede og har success med det. Jeg blev derfor fortalt at jeg blot kan anskaffe mig et dansk momsnr. og skrive det ind på amazon og derefter vil det automatisk blive trukket fra?!
Så skal jeg selfølgelig holde regnskab. Men skal jeg tænke på andet end skat,udgifter,indkomst osv? (Ved godt det ville være bedst at spørge skat.dk, men de har lukket)
Med Skat,udgifter og indkomst tænker jeg at jeg skal skrive mine månedlige udgifter nede, samt min profit/indkomst? og selfølgelig trække skat fra tilsidst??)
I må meget gerne rette mig og gøre mig klogere?!! I må meget gerne skrive hvis der er flere taxes jeg skal tænke på