Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan holder man styr på det administrative mht at drive virksomhed?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 17
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen! 
Til juni 2020 fylder jeg 18 år og kan derfor starte min egen virksomhed. Der er en del tid til, men derfor er der stadig ingen tid at spilde! 
Jeg har nemlig lidt problemer med at forstå det administrative af at drive en virksomhed. Jeg tænker på skat og bogføring osv osv.. 

Jeg skal til at sælge på amazon.com (US) Og derfor bliver der ikke trukket moms, men alligevel er der nogle taxes i US, som man skal være OBS på. Jeg har skrevet lidt med nogle som allerede sælger på det US markede og har success med det. Jeg blev derfor fortalt at jeg blot kan anskaffe mig et dansk momsnr. og skrive det ind på amazon og derefter vil det automatisk blive trukket fra?! 

Så skal jeg selfølgelig holde regnskab. Men skal jeg tænke på andet end skat,udgifter,indkomst osv? (Ved godt det ville være bedst at spørge skat.dk, men de har lukket) 

Med Skat,udgifter og indkomst tænker jeg at jeg skal skrive mine månedlige udgifter nede, samt min profit/indkomst? og selfølgelig trække skat fra tilsidst??)

I må meget gerne rette mig og gøre mig klogere?!! I må meget gerne skrive hvis der er flere taxes jeg skal tænke på

-Senad Suljic

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal sætte dig ind i momsregistrering i alle fald - så du forstår brugen af salg i USA uden moms men med indberetning til moms af salget.

Du bør klart bruge et regnskabsprogram som feks www.dinero.dk til moms, indtægter, udgifter osv

Du skal overveje om du skal være personlig virksomhed eller et selskab

Du kan læse svar på næsten alt dette i letlæst e-pub bog https://jh-e-books.blogspot.com/2018/09/grundbog-til-dig-der-vil-vre-selvstndig.html  eller som PDF e-bog eller paperback i https://jh-e-books.blogspot.com/2019/06/update-af-startup.html  som vil du forstå mere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Aug 17
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)