Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må datterselskabet betale for holdingselskabets revision?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :





helt korrekt set  Yes- jeg så ikke 2 holdingselskaber - men uden bestemmende indflydelse må de hver især betale revisorregningen med egne penge og der må ikke lægges ud/lånes da det så er ulovligt aktionærlån


Det måtte man med bestemmende indflydelse over 50% som udgangspunkt


Hvis holding er ApS og måske dermed jo har halvdelen bundet i datter og halvdelen i kontanter i banken, så kan de penge i banken jo bruges - ellers skal der udloddes beskattet overskud op til holding først


Som udgangspunkt kan den revisor der skal fakturere vel også redegøre for den del - og ved at der kun må faktureres til det selskab som arbejdet udføres for

Tænk også lige på, at selv holding skal med på lovpligtig arbejdsskadeforsikring for den registrerede direktør og også dermed normalt vil have en udgift der skal betales


vh John Hannover


vh John hannover



6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :





I må vel også gerne selv personligt låne jeres holding penge (mod rente) så det er FRA jer som ejere personligt til jeres holding - så det kan betale


vh John Hannover



6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er der selvfølgelig også åbnet kraftigt op for mulighederne for lovlige aktionærlån i Selskabslovens §210 i de seneste år. Jeg antager at holdingselskaberne kan låne fra driftselskabet når betingelserne i § 210, stk. 2 er opfyldt.

Det vil sige at der skal være frie reserver til lånet, lånet skal vedtages på en generalforsamling, det skal ydes på sædvanlige markedsvilkår, og selskabet skal have aflagt sin første årsrapport.

I så fald er det dog nok nemmere bare at udlodde udbytte, hvilket kan ske skattefrit til holdingselskaberne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

AdamAftenbakke:
I så fald er det dog nok nemmere bare at udlodde udbytte, hvilket kan ske skattefrit til holdingselskaberne.
eller vel at ejerne personligt låner penge til hver deres holding med markedsrente - det kan jo ikke være galt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :





Var ikke klar over at det kunne være SÅ svært at betale en regning :-) Kan vi betale udgiften for vores resp. holdingselskaber fra vores privatøkonomi - eller er der så også fængselsstraf på vej :-) 


Dejligt at få så meget hjælp herinde - tak alle sammen!


 



vilter.dk - digitale godnathistorier med barnet selv i hovedrollen.

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :







vilter.dk - digitale godnathistorier med barnet selv i hovedrollen.

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville det være lovligt at simpelthen betale for vores holdingselskaber via vores resp. privatøkonomi? Det er sikkert ikke den billigste måde, men ville spare en masse regnskabsbøvl...

vilter.dk - digitale godnathistorier med barnet selv i hovedrollen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor spørger i ikke revisor. Frem for al det ballade og rod. I skal jo have et regsnskab fuldstændigt uanset hvad ellers kan der jo slet ikke være et holding - så nej - se nu at følg normale regler - lån evt penge til holding men lad være med at tro det er regnskabsrod at bogføre EN betaling til revisor fra holding - den er helt gal

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)