Mange møder er efter min mening spild af tid. Dette kan man undgå med nogle få forholdsregler: 1. For det første: Giv altid et mål med mødet til alle dem du skal holde mødet med 2. For det andet: Inviter aldrig folk med til møder som ikke skal være der. Dem der er med til mødet bør have noget at tilbyde altså problemløsere og beslutningstagere 3. Og for det tredje: Et godt møde kræver forberedelse, klar kommunikation, klare regler for deltagerne, en agenda og follow up
Før det effektive møde: - Definer formålet og skriv en agenda - Skab roller. Hvem gør hvad i mødet? - Planlæg udbyttet. Hvad ønsker du at opnå i den afsatte mødetid? - Kend mødestilen. Deltagerne i mødet bør kende mødestilen...Er det en diskution? Er det en brainstorming? Er det et kreativitetsmøde..Eller er det en helt anden slags møde?
Med venlig hilsen Ove Bjørn Kraft |
Tak skal du have, Ove
Mvh, Christian