Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til hostingaftale B2B - opsigelse af aftale?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. May 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hvis man har tegnet en kontrakt hvor der står følgende:

Betingelser:
Aftalen med XXX er tidsubegrænset og fortsætter indtil den opsiges af køber, idet den løber i intervaller. Køber skal opsige senest 3 måneder før webhotellets udløb, og såfremt opsigelse sker for sent, kan køber først opsige efter udløbet af nye 24 måneder, idet aftalen fortsætter med det antal måneder, som er angivet ovenfor på denne aftale, dog maksimum 24 måneder ad gangen. 

Aftalen er indgået i 2015. Vi betalte sidst i juli 2019, hvor vi betalte for 12 måneder. Vi ønsker nu at opsige aftalen, fra juli 2020 hvor vi har betalt til. 

Men med ovenstående tekst i kontrakten, vil firmaet IKKE acceptere opsigelsen før 2021, da de siger at vi binder os for 24 måneder, hver gang, på trods af at mankuin betaler for 12 måneder.  

Kan det virkelige passe, at vi slet ikke kan opsige aftalen....? Confused 

På forhånd tak for svar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja når der er 24 mdr binding så er der det uanset betaling sker helår

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej TGB

Ud fra det du har sendt, så har I accepteret at forny aftalen med 24 måneder ad gangen - i den sammenhæng er det ikke relevant om I bliver faktureret pr. år, kvartal eller for hele perioden på en gang.

I B2B aftaler er det muligt at aftale "næsten alt" så du er ikke beskyttet mod ublu abonnementsbetingelser på samme måde som private forbrugere er. (Desværre, fristes jeg til at skrive)

Hvis beløbet for abonnementet ikke er vildt højt, så vil mit råd være at opsige til udgangen af de 24 måneder og så lade den ligge. Imens kan I så glæde jer over det nye webhotel I sandsynligvis allerede er godt igang med at bruge - I har sikkert skiftet til noget der er bedre for jer.

Hvis beløbet er af en størrelse hvor det kan betale sig, så kan I evt. prøve at forhandle aftaletiden ned - men det er en vurderingssag om det kan betale sig.

Held og lykke med projektet
/Brian

Tilmeldt 16. May 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :





Hej John


Tak for svar. Jeg synes bare jeg havde læst at det var ændret, så man ikke måtte bindde så længe, og at man altid kan opsige efter 6 månder. Men det gælder nok ikke b2b.Wink


 



Tilmeldt 16. May 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :





Hej Brian


Tak for svar.


Vi skifter til noget andet inden så længe ja - så vi må bare betale og opsige hurtigst muligt. Synes det er noget værre bondefangeri..... desværre er det ikke mig som i sin tid indgik aftalen, det havde jeg aldrig gået med til.


 



Side 1 ud af 1 (5 indlæg)