Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med skift fra Godaddy til Siteground

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 10. Dec 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg har svært ved at få nogle af udbyderne til at tage "ansvar" og gøre så mit site er oppe og kører igen.

Jeg skiftede i forgårs mit .dk domæne fra godaddy til siteground, men har sidenhen kun haft problemer. Mit site er nu nede, da efter jeg modtog de nye navneservere fra Siteground og indtastede dem i Godaddy. Hver gang man refresher siden, dukker de gamle navneservere op i godaddy. De siger at det skyldes, at ændringen skal ske ved DKHostmaster. De sætter derfor de gamle servere op igen (Godaddy). Jeg forsøger så at indtaste navneserveren fra Siteground hos DKhostmaster. Den fortæller mig navneserveren ikke er aktiv. Jeg tager derfor fat i Siteground igen, som fortæller mig, at det hele bør være fikset om 48 timer.

Jeg begynder dog tvivle på hvem man kan stole på, da Godaddy sender mig til DKHostermaster, som sender mig til Siteground, som sender mig videre igen.

Problemet er at vo driver online medlemsskaber, som folk nu ikke kan tilgå da mit site er nede.

Nogle anbefalinger til hvor jeg skal presse på, spørgsmål jeg bør stille? Eller er det i hele taget en dum ide med Siteground som host til mit .dk domæne?

Tusind tak for din tid!
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 6
Fra  Webkilde webbureau Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at sige noget om hvor problemet ligger, uden at du fortæller hvilket side det drejer sig om. Hvis du ikke har lyst til at dele adressen i et offentligt forum som dette, så kan du sende linket til mig via en privat besked, så skal jeg gerne tage et hurtigt kig på det.

Den bedste måde at undgå nedetid når man skifter host er at lade den gamle side køre videre indtil skiftet til en nye server er gennenført. Det er rigtigt der kan gå op til 48 timer inden skiftet af navneservere hos DK-hostmaster er slået igennem over alt, jeg oplever dog sjældent der går mere end et par timer. 

Om det er en dum ide med Siteground kan jeg ikke svare på, jeg har aldrig brugt dem, hverken selv eller for mine kunder. Men normalt vil jeg anbefale at man benytter en dansk kvalitetshost til en dansk side.

Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Christianstroem:
Jeg forsøger så at indtaste navneserveren fra Siteground hos DKhostmaster. Den fortæller mig navneserveren ikke er aktiv. Jeg tager derfor fat i Siteground igen, som fortæller mig, at det hele bør være fikset om 48 timer.

Får du en fejlmeddelelse, når du taster sitegrounds nameserver i dk-hostmasters selvbetjening?

Hvis ja, skal dit domænenavns dns først konfigureres korrekt hos siteground. Der bør ikke være lang ventetid før dette virker, så du kan skifte navneserver.

Hvis nej, så er det korrekt at der kan gå op til 48 timer før en dns ændring virker hos alle. Tjek evt. https://dnsmap.io/ 

Tilmeldt 10. Dec 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas.

Tak for dit svar!

Det ser jeg ikke noget problem i. Hjemmesiden er fodboldperformance.dk.

Det var også det jeg havde tænkt, men siteground gav GO for at skifte navne serverne..

DKHostmaster giver beskedn "navneserver er ikke aktivt", så problemet ligger nok hos Siteground.

Har også overvejet om det måske var en dum beslutning, men der var alt for mange problemerne med serverne hos Godaddy, hvorfor jeg fik læst mig til, at Siteground var gode ift. WP sider.

Tilmeldt 10. Dec 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Karsten.

Tak for svar!

Den giver beskeden "navne server er ikke aktiv".

Problemet er bare nu, at ingen kan tilgå siden hvilket er et problem for alle vores medlemmer. Jeg ønsker derfor at få det op og kører hurtigst muligt igen!
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 6
Fra  Webkilde webbureau Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Som det ser ud lige nu, så er dine navneservere hos DK-hostmaster, sat op til at pege på Go Daddy's navneservere, så hvis du ikke længere har noget webhotel der eller de ikke er sat rigtig op hos Go Dady, så er det et problem. Hvis siteground har sat dit nye webhotel op, og givet dig nogle navneservere du skal indsætte hos DK-hostmaster, så bør du gøre det med det samme, og herefter vil der nok gå noge timer inden du kan se din hjemmeside igen.

Tilmeldt 10. Dec 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen.

Nemlig. Navne severne er sat op til Godaddys navneservere, i og med, at når jeg ændre disse siger den blot fejl inde hos Godaddy. Har dog stadig webhotel der, men deres svar er, at fordi vi har rodet med at prøve og skifte navneserverne har de måtte "geninstallere" dem hvilket ville tage op til 48 timer.

Siteground er den nye host og har flyttet min WP side til dem og givet mig navneservere. Disse siger DKHostmaster dog ikke er aktive, hvorfor jeg står nu og prøver finde en løsning på at få hjemmesiden oppe og kører igen, og gerne få flyttet til siteground så snart det muligt.
Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Christianstroem:
Den giver beskeden "navne server er ikke aktiv".

Jeg vil gætte på at årsagen er at sitegrounds nameserver ikke er oprettet hos dk-hostmaster. Dette tager kun nogle få minutter men kræver at siteground er villige til at løse problemet.

Du kan løse problemet ved at benytte 3. part dns service (f.eks. gratisdns.dk) og så kopiere dnsopysningerne fra siteground.

Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 6
Fra  Webkilde webbureau Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Både Godaddy, DK-hostmaster og Siteground har muligvis ret så. Nu da navneserverne er ændret tilbage til Godaddy, så vil der gå nogle timer inden hjemmesiden er aktiv hos dem igen, og ja der kan måske gå op til 48 timer.

Jeg kan godt se det er noget rod sådan som det er foregået. Men hvis ellers Godaddy har fået sat deres ting rigtig op igen i forbindelse med dit webhotel, så ville jeg nu gøre det at jeg venter på at din gamle side hos dem igen bliver synlig, Når det så er tilfældet vil jeg tjekke op hos siteground og få forsikret at alt er sat korrekt op hos dem, og at de er klar til at du indsætter deres navneservere hos DK-hostmaster. Når du så har skiftet navneservere til siteground, så er det bare at vente på at flytningen er gennemført. 

Imens de nye navneservere til siteground bliver opdateret rundt omkring, så vil der en kort periode være nogen som kommer over til din hjemmeside hos GoDaddy og nogle som kommer over til siden hos siteground, men du bør ikke opleve nedetid, bare du er tålmodig.

Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:
Imens de nye navneservere til siteground bliver opdateret rundt omkring, så vil der en kort periode være nogen som kommer over til din hjemmeside hos GoDaddy og nogle som kommer over til siden hos siteground, men du bør ikke opleve nedetid, bare du er tålmodig.

De ting der bliver oprettet på godaddy versionen, evt. som en del af brugernes aktivitet, vil gå tabt ved denne løsning.

Derfor anbefaler jeg at dns hurtigst muligt bliver peget på sitegrounds server. Enten ved at rette dns hos godaddy eller ved brug af 3. part dns service.

Når siteground nameservere herefter virker hos dk-hostmaster, kan du ændre til sitegrounds nameservere uden tab.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)