Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af eget smykkefirma

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg har en idé om at starte mit eget smykkefirma op, men hvordan kommer jeg videre? - Jeg har brug for at finde en producent, der kan producere mine smykker i samarbejde med mig. Jeg har en idé om, at det udelukkende skal være sølvsmykker :) 

Hvem kan hjælpe? 

De bedste hilsner, 

Mikkel Ibman 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes hundrede af gamle debatter om opstart af smykkefirmer her på Amino.

Tilmeldt 2. Nov 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn, 

Jeg har kigget dem igennem, men synes ikke, at det giver det store, når de gamle indlæg er fra mellem 2007 og 2011... 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan nu ikke helt passe - for der har de senere år også været skrevet om emnet.

Ud fra det du skriver lyder det ikke til at du har nogen erfaring med smykkefremstilling?  Er det tilfældet bør du nok samarbejde med en der har erfaring og ved nogen om de forskellige fremstillingsteknikker, det er jo ikke ligegyldig om der er tale om støbe arbejde eller plade/tråd forarbejdning af dine smykker.

Tilmeldt 2. Nov 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mhm, nej du har helt ret - Jeg har ingen erfaring med smykke-branchen, men det regner jeg helt sikkert med at få :) 

Alle starter et sted, må du huske! - Jeg skrev blot dette indlæg for at finde ud af, hvor jeg eventuelt kan finde en producent, hvilket må være en start, og så må jeg finde ud af alt det andet derefter... Jeg havde en idé om, at en producent muligvis også kunne give mig erfaring, råd eller andet, der kan bruges i min videre færden i branchen, men tak for din venlig hjælp, Ravn :) 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

mikkelibman:
Alle starter et sted, må du huske!
 

Du har helt ret, viden og erfaring kræver hårdt arbejde  - hvilket mange nu om dage desværre glemmer. gode leverandører / producenter som folk har brug år på at finde, er altså ikke nogen man bare giver væk.

Så start med at læse på lektien, find nogle bøger om smykke fremstilling /design så du får de basale ting på plads, eller tag nogle kurser i smykkefremstilling.  Når du har det på plads vil det være langt lettere at finde den rette producenter.

mikkelibman:
Jeg skrev blot dette indlæg for at finde ud af, hvor jeg eventuelt kan finde en producent, hvilket må være en start,

Har du overvejet at prøve hos en guldsmed ;-) 

Som sagt er det jo lidt svært at hjælpe dig, når du intet ved om hvilken type producent du søger, hvilket jo afhænger af hvilken type smykker der skal fremstilles.  Så spørgsmålet er om pt. kun har nogle løse ideer i hovedet eller du allerede har tegninger/ modeller ? 

 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan starte med at designe smykker og få dem 3D printet i metal - du kan finde smykke designere eller en guldsmed.
Der er mange 3D print/smykke mould printere (Resin) med efterbearbejdning på billige CNC maskiner.
Umiddelbart virker det dog som du skal lave meget mere basis arbejde før du spørger om hjælp for det er ikke let for nogen at hjælpe.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)