Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

A-SKAT af løn til medarbejder

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har et firma (APS) hvor jeg selv er ansat. 
Når jeg overføre løn (gør jeg igennem danløn) så overføre jeg eksempelvis 20.000 til mig selv igennem systemet. Ud fra disse 20.000 der ryger far min firmakonto, så kommer der 12.xxx ind på min privatkonto, efter skat. Men hver måned, så får jeg ligeledes et efterset på min skattekonto på 5.700,- der hedder "a-skat" som om, at jeg ikke betaler skat af lønnen til medarbejderen.

Det kan vel ikke pases, at når jeg giver løn på 20.000 og de får 12.000 udbetalt, at jeg så skal betale 5.700 yderligere? Disse efterset kommer måned efter måned på min skattekonto, og har gjort de sidste 9 måneder, og jeg forstår det ganske enkelt ikke, at det skal koste mig 25.700,- at min medarbejder kan få 12.000 udbetalt.


Hvor går det galt?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

ErikVad:

Hej Amino,

Jeg har et firma (APS) hvor jeg selv er ansat. 
Når jeg overføre løn (gør jeg igennem danløn) så overføre jeg eksempelvis 20.000 til mig selv igennem systemet. Ud fra disse 20.000 der ryger far min firmakonto, så kommer der 12.xxx ind på min privatkonto, efter skat. Men hver måned, så får jeg ligeledes et efterset på min skattekonto på 5.700,- der hedder "a-skat" som om, at jeg ikke betaler skat af lønnen til medarbejderen.

Det kan vel ikke pases, at når jeg giver løn på 20.000 og de får 12.000 udbetalt, at jeg så skal betale 5.700 yderligere? Disse efterset kommer måned efter måned på min skattekonto, og har gjort de sidste 9 måneder, og jeg forstår det ganske enkelt ikke, at det skal koste mig 25.700,- at min medarbejder kan få 12.000 udbetalt.


Hvor går det galt?

Det går galt helt i starten.

 

Hvis du giver en medarbejder 20.000 kr. i løn, så hæves der ikke 20.000 kr. fra lønsystemet på din firmakonto! Fra din firmakonto hæves der i første omgang kun den udbetalte løn (12.000 i dit eksempel) + lidt gebyr fra lønsystemet.

Først derefter hæves der særskilt a-skat og am-bidrag fra din firmakonto (5.700 i dit eksempel)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

gå ind i danløn - vælg det lønsystem du bruger i indstillinger - efter at have kørt løn, så vælg bogføring og du får en liste

den viser at du på den ene side har 20.000 kr brutto løn og på den anden har 12.000 kr nettoløn - a skat (vist som a skat og AM bidrag hver for sig) 5.700 kr og så noget for de sidste 300 der mangler (ATP mm) i debet  og så skyldige omk 20.000

Så trækkes din løn fra bank den dag du har valgt som disposition - og du bogfører debet skyldig løn - næste måned trækkes skat og am bidrag og du bogfører debet skyldig skat - i begge fald mod kredit bank som så falder med det beløb - og når apt mm kommer bogfører du det sidste skyldige bort mod bank

At du ser beløbet på din skattekonto er IKKE godt - for det tyder på, at din skat ikke bliver betalt overhovedet.  Det skal du have fixet ved at du er tilmeldt NETS eller andet hos Danløn - og det må du høre deres support hvad du gør galt. Du kan se du så kun har betalt 12.000 ud fra banken til dig, og ikke skatten og ikke ATP sikkert og snart står du til en bod

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)