Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler om brug af kapital i ApS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 19
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg står og skal til at oprette et ApS med holding, og har i den forbindelse nogle spørgsmål.

Først og fremmest: Kan jeg bruge de 40.000 til at betale for udgifter i firmaet, eller må de kune bruges til aktiver? Her tænker jeg revisor, advokat, forsikring osv. 

Jeg opfylder desuden betingelserne for at fravælge revision - i hvert fald det første år. Er det dumt at spare de penge, eller kan normale dødelige mennesker uden revisionsbaggrund godt klare det?

Og er det rigtigt forstået at jeg skal have en arbejdsskadeforsikring for både mit holding og mit ApS? Jeg er den eneste ejer og den eneste ansatte i begge selskaber. 

Tak,

Kasper

Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

1. Du må bruge kapitalen i selskabet til lige det du vil (næsten) :) Ingen problemer med at bruge kapitalen til drift. Vær dog opmærksom på at hvis du taber halvdelen (eller mere) af egenkapitalen er du som selskabet omfattet reglerne for kapitaltab. Læs mere om dette i selskabsloven. (SEL §119)

2. Du behøver ikke en revisor fra start, det er selvfølgelig en selvevaluering af hvor regnskabskynding man selv er. Da der er tale om et holding går jeg udfra at aktiviteten er ret begrænset og det bør du kunne finde ud. Alternativt kan du have en revisor tilknyttet som rådgiver, som du løbende kan rådføre dig med (rådgiveraftale). 

3. Ja forsikring er lovpligtig.

Venlig hilsen

Mathias

Tilmeldt 2. May 19
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias,

Tak for hurtigt svar! Det ser jo ganske lovende ud - jeg vil alliere mig med en revisor som rådgiver.

Mange tak :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

tag det med generalforsamling og notat i regnskab - hvis kapitalen falder til under halv som beskrevet alvorligt, da mangel kan være vej mod hæftelsesgennembrud hvis ting går helt galt se evt https://johnhannover.blogspot.com/2019/05/tabt-selskabskapital.html 

Arbejdsskade forsikring skal dække begge - da du jo er reg dir med eller uden løn - med mindre du kan dokumentere (ved betaling normalt) at ALT med regnskab rapporter osv er outsourced -  men du kan ofte få begge CVR med på samme police ganske rimeligt

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)