Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

'Overtage' affiliate-links - er det i orden?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en hjemmeside hvor man kan oprette ønskesedler a la ønskeskyen. Det afføder en masse links direkte til produkter, som man må formode resulterer i køb.

Min plan var, at tilmelde mig et eller andet affiliate-netværk. Når folk så opretter et ønske med et link, undersøger jeg linket, hvis domænet er med i affiliate-netværket ville jeg erstatte den eksisterende affiliate-info eller helt tilføje min egen.

Jeg får på den måde oprettet links der ikke direkte er annoncer, og jeg 'stjæler' i og for sig kliks fra den oprindelige annoncør. Er det noget affiliate-netværk ser ned på?Jeg kan se at f.eks. partner-ads tillader maks 5 tekst-links på den samme side.

Vil det være en model der kan lade sig gør, eller er der en model der er bedre egnet til min use-case?

Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Skjult reklame er ulovligt, så alle affiliatelinks skal markeres som værende reklame, så dem der læser ønskesedlen på din side ikke er i tvivl om at det er reklame. Ellers risikerer du at få forbrugerombudsmanden på nakken.

Det ud over bør det tydeligt fremgå at du ændrer links til reklamelinks, så dem der skriver en ønskeseddel kan tage stilling.

I forhold til affiliatebureauet og annoncørerne burde det ikke give problemer, så længe du overholder deres retningslinjer.

Er du i tvivl, så spørg affiliatebureauet og/eller annoncøren.

Fra Ry
Tilmeldt 20. Dec 13
Indlæg ialt: 26
Fra  lansky.dk Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er din hjemmeside, så selvfølgelig må du da gerne oprette affiliate links i forhold til markedsføringsloven. Om dine brugere måske finder det forkert og forsvinder, er en helt anden sag og svært at vurderer uden at kende siden.

Har aldrig hørt om at Partnerads kun tillader 5 affiliate links på hver indlæg. Hvis så, vil de nok løbe hurtig tør for steder deres annoncører kan få trafik fra.

Postnords Ønskeskyen er jo faktisk også en affiliate side med mange affiliate links, helt ligesom koncepter du beskriver. Postnord/ønskeskyen er dog åbenbart ikke ramt af markedsføringsloven og skal skilte med at siden er en affiliate side ... pudsigt nok.

Selvstændig med affiliate og webshop ved lansky.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)