Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms ved salg af ydelser til en ikke momspligtig institut i et andet EU land

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 17
Indlæg ialt: 12
Fra  easy.recall. Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg skal skrive en faktura om salg af ydelser (jeg holder en seminar/workshop/undervisning) til en universitet i Tyskland, hvilket ikke er momspligtigt. 
Nu er jeg helt forvirret om det, hvad der står på SKATs hjemmeside

Salg af ydelser til privatpersoner eller andre, som ikke er momsregistreret (universitetet har jo alligevel et VAT nummer): du skal opkræve dansk moms

ELLER

Ydelser, hovr du ikke skal opkræve dansk moms: ydelser indenfr kultur, kunst, sport, videnskab, undervisninge, underholdning og lignende, som forgår i et andet EU-land. Som regel skal du momsregistreres i det EU land, hvor ydelsen udføres. 

1. Hvad er rigtig?

Og to spørgsmål mere:

2. Hvis det bliver til Salg uden moms, så skal jeg indberete det i momsangivelsen rubrik B?
3. Jeg skal indberette hver måned, hvad jeg har solgt og til hvem?

Mange tak på forhånd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis din undervisning er momspligtig - og det kan du måske få clue om her https://johnhannover.blogspot.dk/2018/04/momsfri-undervisning.html så er det faktura uden moms

Hvis ikke, så gør det ikke forskel om den du fakturerer er momspligtig eller ej - for de betaler jo moms af det de køber med moms - uanset tysk moms hvis de handler leverpostej i supermarkedet, eller køber printerpair osv - du fakturerer som med dansk moms da modtager jo ikke kan verificeres som tysk momsreg

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Aug 17
Indlæg ialt: 12
Fra  easy.recall. Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Så tror jeg, at min undervisning er momspligtig. 
TAK, John. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)