Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

18 år!!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Dec 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er lige fyldt 18 og jeg vil gerne oprette et firma sammen med min ven(17år)... det er et mindre firma som vi ikke har så mange forventninger til. Det er for sjov skyld og derfor forventer vi ikke en indtægt på over 50.000 i første omgang.

Det der er mit spørgsmål:

Hvad gør man for at oprette dette firma?
Hvor skal man henvende sig?

jeg har fået nogle links til forskellige hjemmesider som man kan læse forskellige ting om opstart af firma men forstår intet af det...

Jeg vil helst ikke ende i den situation hvor jeg bliver kontaktet af myndighederne osv osv og få en bøde pga et eller andet som jeg har overset mht til registrering af en virksomhed..

Har også et spørgsmål til som jeg går og tænker over til fremtiden....Hvis firmaet tjener 80.000 om måneden efter udgifterne osv. hvor meget går til skat osv? også går jeg udfra at efter man har betalt skat af firmaets 80.000 kan man give sig selv løn?
Mange tak for hjælpen

Mvh

05emak

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 23:13

Hvis I ikke forventer at jeres omsætning kommer op på over 50.000 behøver i ikke at momsregistrere jer, men noget helt andet er, at det kan heller ikke lade sig gøre for din 17-årige kammerat, da man skal være fyldt 18.

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:24

Jeg blev da registeret som firma da jeg var 16 år så man skal ikke være 18 år.

Tilmeldt 25. Jul 06
Skrevet kl. 21:55

steffan jensen:

Jeg blev da registeret som firma da jeg var 16 år så man skal ikke være 18 år.

Jo, man skal være 18 år - Det er et faktum, men du kan søge om dispensation hos statsamtet, men dette er en process der tager UFATTELIG langtid. Jeg har været møllen igennem, men gad til sidst ikke vente mere 

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 22:10

Så vidt jeg er orienteret, må man gerne drive en virksomhed, der ikke er momsregistreret, selvom man ikke er myndig. Det er først ved momsregistreringen, at man kommer i klemme og skal forbi statsamtet, som jeg kun kan nikke genkendende til er en besværlig procedure. Det kræver desuden at dine forældre er villige til at kautionere og har en ret fornuftig privatøkonomi. Og hvis jeg tager fejl, kan man jo godt nøjes med at registrere den med dig som ejer, og din ven som ansat.

Desuden er det slet ikke sikkert, at I ville blive godkendt som firma, da man skal have et vist vækstpotentiale. Så mit bedste råd er, at I stikker pengene i egen lomme (I betaler selvfølgelig jeres indkomstskat Wink) og dropper virksomhedsplanerne i første omgang.

Men jeg skal ikke gøre mig klog på dette område Cool

Tilmeldt 15. Dec 07
Skrevet kl. 22:48

1. Dvs at vi overhovedet ikke registrere firmaet før vi når de 50.000....så vi kan bare starte op unden at ringe til nogle eller udfylde noget.?

2. Og hvis vi når de 50.000 skal vi registrer firmaet???(i mit navn da jeg er 18)

Og forresten hvad mener du med at min forældre skal kautionere? hvad skal de kautionere til?

det lyder meget let så? jeg skal overhovedet ikke gøre noget for at Myndighederne i den danske stat ved at jeg har en virksomhed? 

Jeg ved ikke hvorfor, men det kan da ikke passe at jeg slet ikke skal registrere mig nogle steder?

Hvis i kan forklare det lettere over msn eller noget lignende må i gerne sende en mail eller PM  med jeres msn så jeg kan forstå det bedre 

Mange tak for hjælpen!

mvh

05emak

Tilmeldt 28. Jul 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 23:48

Hej 05emak

Taget fra http://www.startvaekst.dk/OffentligeKravVedStart :

"Det er kun et krav at registrere sig som virksomhed, hvis du har en omsætning på over 50.000 kr., vil udbetale løn eller importere varer til videresalg. Du må gerne starte en virksomhed, selvom du er i arbejde eller er studerende".

Der er også en del info på skats hjemmeside.

MVH

Morten Steinmejer 

Tilmeldt 15. Dec 07
Skrevet kl. 10:03

Hvad med registrering hos erhverv og selskabsstyringen?

Skal jeg registreres hos dem?

Tilmeldt 25. Jul 06
Skrevet kl. 10:14

05emak:

Hvad med registrering hos erhverv og selskabsstyringen?

Skal jeg registreres hos dem?

Kun hvis du skal have et CVR-nummer, og det er kun nødvendigt, hvis du forventer at omsætte for mere end 50.000 DKK 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)