Jeg har fornyligt startet en enkeltmandsvirksomhed i mit eget navn, men med det i mente at jeg senere ville skifte navn, når jeg kom på det rigtige. Nu har jeg endelig fundet det navn jeg vil bruge, og når jeg tjekker cvr-registre, er der en anden "forening" som bruger forkortelserne, som jeg havde tænkt mig at bruge som mit virksomhedsnavn.
Eksempel: Min enkeltmandsvirksomhed skal hedde aBo. Men en forening der hedder All Bodybuilding Organization og bruger forkortelsen ABO - All Bodybuilding Organization.
At det er to vidt forskellige brancher vi arbejde indenfor, har vel også en betydning?
Derudover når jeg søger på rettigheder/ trademarks, kan jeg se at andre udenlandske virksomheder bruger navnet til eventuelle produkter i deres produktportefølje.
Håber der en en derude med lidt erfaring, som ved hvordan jeg skal forholde mig til dette? :-)
Navnet på min virksomhed fortæller også hvad jeg sælger :-) aBo var blot et eksempel.
Er mere intra i om jeg må?
tror du vi er gættespåmænd? Du kan for det første ikke få en facitliste - mange af de sager ender i en domstol - og for det andet har vi ikke en anelse ude fra du ikke fortæller hvad du vil hedde, for bare at give et halvkvalificeret svar
Det med om man kommer for tæt på andres virksomhedsnavne er noget, vi i Patent- og Varemærkestyrelsen jævnligt taler med andre iværksættere om. For at kunne forklare reglerne, foreslår jeg derfor, at du kontakter Patent- og Varemærkestyrelsens Kundeservice på 43 50 83 01. Det er helt uforpligtende for dig at tale med os, og vi kan formentlig give dig nogle bud på, hvordan du kommer videre i processen.