Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP: Jeg tror jeg har dummet mig - PMV på privatkonto

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Nov 19
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Jeg tror jeg har lavet en fejl. Jeg har et PMV selskab, hvor jeg producerer videoer for virksomheder og private mv. Stiftet i 2018. Jeg har i de to år ca. tjent kr. 47.000 i alt (uden udgifter og SKAT trukket fra).

Da jeg startede mit PMV selskab dengang i 2018, læste jeg jo at man kunne bruge sin private bankkonto til et sådan selskab og har derfor ikke talt med min bank (Nordea) om det. Så jeg har blot brugt min private lønkonto, hvor jeg får løn fra mit dagjob til firmaet også, og derefter rykker firmaets indtægter over på en almindelig opsparingskonto i min bank, hvor jeg også har trukket fra når jeg har købt noget til firmaet. Antog at det blev registeret automatisk og at det at SKAT vidste det, var vigtigst. Så dvs. er det kontonr. fra min lønkonto, der står på de fakturer jeg sender ud.

Nu har jeg sat mig en del mere ind i sagerne og det begynder at løbe mig koldt ned at ryggen, når jeg kan se og høre at hverken Nordea eller nogen andre banker i 2019 tillader dette, og kræver at man har en decideret erhvervskonto.

Mit dilemma: Jeg har aldrig talt med Nordea om at jeg bruger min lønkonto til erhverv, fordi jeg tænkte det var lovligt og at så længe SKAT kender kontonummeret, var det fint. Nu er jeg enormt nervøs for hvad jeg skal gøre og om det får nogle konskvenser andet end Nordea ikke vil have det går over kontoen. Skal jeg fortælle Nordea at jeg har brugt den konto til erhverv og er ved at jeg nu vil oprette en erhvervskonto (Ikke hoa Nordea, det er for dyrt), så alt er som det skal eller skal jeg gøre noget andet? Min intention har aldrig været at snyde.

Jeg har jo bogført alle mine ting siden 2018, så ville ikke have et problem med at bevise hvor pengene kommer fra og at der også er svaret SKAT af overskuddet igennem min private forskudsopgørelse.

Håber på lidt guidance, hilsen en flov og meget nervøs PMV ejer... :-/
Tilmeldt 26. Nov 19
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Måske skal jeg bare ringe til Nordea og forklare dem situationen?
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Der sker det, at Nordea kan opfordre dig til at stoppe med det.

Større problem vil blive at få et erhvervskonto overhovedet. det er nemlig ikke så nemt og billig.

Tilmeldt 26. Nov 19
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret.

Ja, spurgte Nordea, det koster jo 4000 kr. i oprettelse...

Så, den bedste løsning vil være at ringe til Nordea og fortælle om det hele, og så se hvad de siger?
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det ville jeg ikke gøre. Du gør jo ikke noget ulovlig nu, det er "bare" mod bankens retslinjer, hvor de så sætter stopper for med det samme, hvis du fortæller det.

Jeg ville hurtig finde en anden erhvervskonto udbyder (hvis 4000 er for meget).

Du må også gerne bruge søgefeltet her på Amino

Der er blevet skrevet mindst 42856 tråds med det emne :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det eneste snyd er - at banken jo ikke har en aftale om du har erhverv fra den konto - og de kan lukke kontoen - og få bøvl for ikke at have set det, da de jo så ikke kan køre hvidvaskkontrol   - jeg mener du får det langt billigere som kunde i forvejen - men du har jo lukket katten lidt ud, og det er jo altid rarest at have rene linjer så jeg ville nu nok være åben nok om det men sige, du er fint tilfreds som det er og ikke behøver mere

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en gang haft held med, blot at oprette en erhvervskonto og så håbe på eller bede om, ikke at skulle betale for oprettelsen. Hvis du er fordel+ kunde, kan det måske nemmere lade sig gøre.

Som du skriver har du jo ikke gjort noget ulovligt udover den smule uret, du har gjort Nordea ved at bruge en privatkonto til erhvervskonto, så du skal i al fald ikke gå og være nervøs for noget. (På en måde har de jo også kunnet finde ud af det selv, idet du har haft den som Nemkonto til erhverv.) Det er fint nok, bare at få det fikset.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:
(På en måde har de jo også kunnet finde ud af det selv, idet du har haft den som Nemkonto til erhverv.)
det tror jeg netop ikke han har - den er kun på hans CPR givet vist - når det er et PMV hvor det jo også er lidt ligemeget da der ikke skal moms retur (men ja hvor CVR bør tilknyttes)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 16. Dec 19
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
bede om legaliteter og kompromis
https://jule-kager.dk/
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)