Åbning af fysisk butik

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 25. Dec 17
Indlæg ialt: 6
muriel Skrevet 21-11-2019 kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1.0 stjerner givet af 2 person

hej

jeg overvejer at åbne en fysisk dametøjs butik på Amager strand. skal siges at der ikke ligger nogen andre af den slags i nærheden. Lokalet jeg har set på ligger på befærdet vej så der er god trafik og ligger også i område med meget bebyggelse. Amager strand er under stor udvikling og bliver stadig udviklet og nye butikker dukker op. Nu er mit spg om jeg skal tage springet ?

jeg tænker her på om der vil være omsætning, kunder mv nok.

om kunderne vil shoppe i byen eller på nettet.

i butikken vil man kunne shoppe impulskøb eller lige det man står og mgl.

nogen som har gode input eller erfaringer 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 11160
Ravn Skrevet 21-11-2019 kl. 13:32
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 2 person

Er du i livsfare ???  Det virker ikke at råbe om hjælp.

muriel:
Nu er mit spg om jeg skal tage springet ?

Svaret er klar nej - se dig omring i KBH og alle andre byer, så vil du se at butiksdøden bedre sig med stor fart grundet netsalg.

Husk på at der er rigtigt mange omkostninger forbundet med det at drive en fysisk forretning, sådan lokaleleje, personale .... osv.  så du vil aldrig kunne konkurrere med webshops.   

Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 134
Aslak93 Fra  Startup Central ApS Skrevet 21-11-2019 kl. 14:11

Jeg giver Ravn ret i at der er virkelig mange omkostninger forbundet med en fysisk virksomhed :) 

Overvej hellere at få stablet en webshop på benene. Men har du allerede fundet leverandør, producent osv?

Tilmeldt 25. Dec 17
muriel Skrevet 21-11-2019 kl. 15:01

Ja ved hvilke mærker jeg ville føre

Tilmeldt 3. Feb 06
Ravn Skrevet 21-11-2019 kl. 15:42
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

muriel:
Ja ved hvilke mærker jeg ville føre

Men det er altså ikke end betydende med at de vil sælge til dig. 

Det virker ikke til at du har nogen erfaring med tøjbranchen eller det at drive butik ?  Skulle det være  tilfældene er det endnu en grund til du ikke bør starte.

Fra Horsens
Tilmeldt 20. Nov 19
Indlæg ialt: 27
Christian Fra  BoligAkustik Skrevet 21-11-2019 kl. 22:53
Hej

Det smarteste vil nok være at starte med en webshop, så har du en indtægtskilde og du kan prøve livet af som selvstændig.

Når du har fået webshoppen til at blive en god forretning kan du overveje at starte en butik, dog er det meget krævende og man skal være skarp for at lave det til en god forretning.

Det er her vigtigt at du tænker nyt og tør lave nogle anderledes marketingsfremstød.

Sørg også for at have lave og udbygge en kundeklub, så kan du få kunderne til at komme igen og igen.

Ved der er mange POS leverandører der har et kundeklubs system du kan bruge. Ellers er SMSKlub billigt og godt.

Held og lykke med det hele.

DK's BILLIGSTE lyddæmpendeplader og akustikbilleder på BoligAkustik.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2132
Flemming Skrevet 21-11-2019 kl. 23:12
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Aslak93:

Jeg giver Ravn ret i at der er virkelig mange omkostninger forbundet med en fysisk virksomhed :) 

Overvej hellere at få stablet en webshop på benene. Men har du allerede fundet leverandør, producent osv?

Jeg ved ikke hvorfor så mange har så travlt med at anbefale at man starter webshop?

Der er mindst lige så mange, måske endda flere udfordringer ved at starte webshop end fysisk butik. At man har en noget højere husleje er en ting, men derudover er der mange muligheder ved fysiske butikker, som rene webshops ikke har. Langt de fleste webshops er nu også igang med omnichannel, hvor de blandt andet åbner fysiske butikker som led i deres strategi.

Selv har jeg en fysisk butik - som er en del af en frivillig kæde - men hvor vi blot anvender kædens navn udadtil. Alt andet står vi selv for. Jeg åbnede for 1½ år siden og i 2. regnskabsår forventer jeg en omsætning på lige under 30 mio kr og en fornuftig fortjeneste. Der er knap 20 butikker i kæden og i år bliver jeg den største, trods jeg er den nyeste. Det skyldes, at jeg har en helt anderledes tilgang til ting og så sparker jeg døre ind. Jeg sidder ikke og venter med hænderne i skødet.

Det jeg prøver at sige er: Hold så kæft med jeres "det er umuligt at drive fysiske butikker - sats på en webshop". Der er mange, der hver dag må lukke deres shops, fordi de ikke har forstand på det og ikke magter det og det gælder også den fysiske handel. Flere af mine konkurrenter er lukket i den seneste tid, men jeg vækster vildt. Det er sgu da mærkeligt, hvis det er umuligt at drive fysisk butik.

Tilmeldt 25. Dec 17
muriel Skrevet 21-11-2019 kl. 23:18

Er der tale om en tøjbutik🤔

og tak for dit indlæg. Dejlig at høre at det ikke kun er mig som er træt af at høre, at det eneste det duer er webshops

Tilmeldt 3. Feb 06
Ravn Skrevet 22-11-2019 kl. 08:23

muriel:
Dejlig at høre at det ikke kun er mig som er træt af at høre, at det eneste det duer er webshops

Slap nu lige let af!!  

Hvis du spørger os til råds må du også acceptere de svar du får, frem for at blive tøsefornærmet!

I øvrigt har jeg aldrig talt for at starte en webshop! Men set i lyset af at du  åbenbart ikke har nogen erfaring med det at drive en butik eller branche erfaring vil jeg absolut ikke anbefale dig at starte en fysisk butik.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2118
Louise Lamberth - Tekstfokus Fra  Tekstfokus Skrevet 23-11-2019 kl. 20:43

Lige præcis.

Begynd med netsalg og se, hvordan det går.

Opbyg en kundeklub/nyhedsbrev og få en masse kontakter. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)