Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man invitere sine medarbejder på fodboldtur...?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 11
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er reglerne hvis et firma vil invitere sine medarbejder på en smuttur til England og se fodbold.

Det skal siges at vi arbejder indenfor sport og fodbold. Så det er inden for vores arbejdsområde vi normalt har med at gør men selvfølgelig på noget højere niveau. Alle medarbejder har været flere stedet i Europa med fodbold men vi har aldrig været afsted samlet. Så det vil derfor også være det sociale i sådan en tur.

 

Er det noget firmaet kan betale turen og de selv betaler for mad og drikke på turen som ikke er en del af det officielle program.

 

Hvordan er grænsen og er det helt umuligt at give medarbejderne sådan en tur for deres indsats det forgangne år?  

Det vil alle syntes var federe end en julekurv i denne tid.

/Magnus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er ikke en sikker facitliste - men mit bud er, at det ikke ses som led i den alm forretningsdrift - men som en gave, ud fra din beskrivelse og så vil de blive beskattet af værdien. Det ville jeg ikke satse på at slippe uden om, som du beskriver det - 

Hvis du ser det som julegave til medarbejderne - så må værdien af julegaven for 2019 ikke overstige 800 kr - dog - hvis de ingen andre personalegoder har fået, må den ramme personalegodeloftet på 1200 kr og-der er så ikke fradrag for evt moms - men det er der jo næppe noget af ved rejse i udlandet. Den må vel så godt koste 1200 kr hvis du kan få selve rejsen for det, og så må de selv betale andet - Det kan jeg ikke lige se du ikke kan strikke sammen, hvis muligt, men det er bare lige tnkt i hovedet - evt mere om julegaver mm i Fradrag 2019 sammen med en masse andre fradrag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John har skrevet, så er det ikke helt sort/hvidt det her.

Men der skal være et ret stort omfang af erhvervsmæssigt indhold i turen, for at der er en rimelig begrundelse for at den er forretningsmæssig. Der skal altså planlægges virksomhedsbesøg, messer eller lignende.

Jo mere tid der er til fri disposition, jo dårligere står I.

Hvis turen dømmes som af privat karakter, vil hver enkelt deltager blive skattepligtig.

Du kan læse lidt mere her: https://www.bdo.dk/da-dk/faglig-info/skat-og-moms/skat-pa-studierejser-og-firmaudflugter

Fra Horsens
Tilmeldt 20. Nov 19
Indlæg ialt: 27
Fra  BoligAkustik Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Tænker dette lidt er en gråzone. Dog kan du godt argumentere for det hvis du tilføjer et virksomhedsbesøg, en messe eller noget 3. Evt. skyder en lille reklamefilm derover osv.

DK's BILLIGSTE lyddæmpendeplader og akustikbilleder på BoligAkustik.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:
Hej

Tænker dette lidt er en gråzone. Dog kan du godt argumentere for det hvis du tilføjer et virksomhedsbesøg, en messe eller noget 3. Evt. skyder en lille reklamefilm derover osv.

det rækker ikke at lave et alibi besøg i dette fald er jeg 99% sikker på. Det er hovedindholdet skat ser på, og de er blevet ganske hårde her - jeg tror medarbejderne får skat af hele værdien. Det er ikke noget at fifle med vil være mit råd.

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)