Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina søfragt.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Nov 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg står og vil importerer maskiner fra Kina gennem Alibaba.

Jeg er dog i tvivl om jeg skal stå for fragten selv eller lade sælger gøre det. Sælger oplyser mig en pris på 1800$ til Ålborg havn. Det er ca halv pris af hvis jeg selv står for det. Nogle med erfaring om dette vil være en stor hjælp...

Andre indput, gode råd er velkomme.

På forhånd tak.

Hilsen Lars

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

pas på - der vil garanteret være store omkostninger for dig når varen ligger i Ålborg havn - til fortoldning og videre spedition

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at søge på fragtfælden,der blev skrevet om dette tidligere på amino.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Som andre skriver kan det blive en rigtigt dyr fornøjelse at få sælger til at forstå fragten. I øvrigt giver det ikke nogen mening af fragte til Ålborg havn.

Du skriver at hvis du selv skal forstå fragten koster vil det koste det dobbelte af 1800 USD - Det lyder umiddelbart af en høj pris - hvor meget gods er der tale om ? Hvem har du fået priser fra ?

Håber i øvrigt at du har står på div. regler vedr. import af maskine f.eks krav til CE godkendelse osv.

Tilmeldt 4. Nov 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Tak for svar.

Det er en 40 HQ container... Alt hvad jeg laver pt er overvejelser samt forberedelser. Jeg kender til CE og ved det kan give problemer... Jeg har undersøgt sø fragt som ligger på 20-30.000 kr FOB. Så er lidt forvirret over de tilbyder 1800$ og til Ålborg.. Må indrømme jeg er ikke på nogen måde tryg ved dette men jeg kan se maskinerne i Europa samt Dk.

En anden ting som forvirrer mig hvorfor kan man se det samme produkt flere hundrede gange på Alibaba? De viser en ting med 20 forskellige priser?

Hilsen Lars.

Tilmeldt 4. Nov 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

👌

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Revsbech82:
Så er lidt forvirret over de tilbyder 1800$

Det skal du ikke være for det er fup og svindel. Du vil blive præsenteret for en meget stor ekstra regning fra den speditør der håndtere godset i Danmark. I speditør branchen kaldet det  kickback.   https://www.amino.dk/blogs/mortenlaerkholm/archive/2014/09/19/fragt-f-230-lden.aspx

Prøve at få et tilbud fra nogle seriøse speditør i DK som har kontor i Kina. f.eks  PrimeCargo, DVS, Hapag-lloyd som alle vil kunne klare opgaven, få et skriftligt tilbud med en "All in pris" frem til din adresse. Så får du ingen økonomiske overraskelser.

Revsbech82:
Må indrømme jeg er ikke på nogen måde tryg ved dette men jeg kan se maskinerne i Europa samt Dk.

Fordi du kan se maskinerne i Europe er det absolut ikke ensbetydende med at de overholder gældende regler.  Uover reglerne bør du også tænke på maskinens kvalitet - den er ofte er dårlig,  ligesom reservedele kan blive et problem i fremtiden.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)