Kære Alle Aminoer Jeg er ved at lave et projekt til ny virksomhed, hvor jeg hjælper jobsøgende og studerende med, at få en god start med at søge job. Jeg vil derfor gerne hører jeres mening om, hvad I ser efter når i ansætter folk. Hvad er godt og hvad er skidt i folks CV. Hvad vægter mest selvelste ansøgningen eller CV'et? Jeg håber på at så mange som muligt vil hjælpe mig. I må meget gerne skrive hvilken virksomhed i har/arbejder for, og hvor mange ansatte I har. God lørdag. Mvh. Anders |
ganske enkelt:
på et dårligt CV står ALT som personen har lavet
på et godt CV står kun det som er relevant for det nuværende søgte job
fordi hvis der står alt, går det hele i flere retninger, og så kan personen være nød til at forklare manglende specialisering, i netop det søgte job
det jeg vil se efter, er om der er tilstrækkelig erfaring, og hvor mange steder personen har arbejdet og hvor længe.
så vil jeg mene at op til flere år samme sted er godt, modsat at man har været 8 steder på 2 år
et CV bør også indeholde, til sidst, noget om fritiden, sport, og andre aktiviteter som personen har.
så er der noget at tale lidt om, hvorvidt man sidder med en proaktiv ansøger, eller en sofakartoffel :)