Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sidder med en drøm om at åbne en netcafe

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Nov 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 07:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg har længe ønsket en net-/gamingcafé i mit lokal område, der er dog ingen i miles omkreds selvom jeg bor in en halvstor uddannelsesby.
Nogen foreslog at jeg selv skulle starte en, hvilket har givet mig blod på tanden, men jeg har ingen erfaringer som iværksætter, og ingen idé om hvordan man starter en virksomhed.

Så hvordan gør jeg? Hvad skal jeg starte med? Hvor får jeg udstyr fra?

Jeg håber i kan hjælpe, da dette virkeligt er blevet til en drøm for mig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du skriver netcafe, antager jeg, at du mener et sted med plads til gaming og ikke de gammeldags netcafeer hvor man bare kan benytte sig af en PC?

Overvej, hvis det er en uddannelsesby, at tilbyde billig print og muligheden for højkvalitets print (opgaver, plakater, etc.).

Tilmeldt 1. Nov 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er det jeg mener, det er decideret Gaming jeg mener. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

"Så hvordan gør jeg? Hvad skal jeg starte med? Hvor får jeg udstyr fra?"

Lav en forretningsplan, se om det overhovedet kan give mening for dig økonomisk, at starte en gamingcafé.

Man kan købe computer udstyr ved f.eks. komplett.dk, proshop.dk, mm-vision, sharkgaming, power.dk, og mange flere.
Du kan købe borde ved f.eks. redoffice/scanoffice.

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Start med at lave et budget med alle udgifter ved opstart og daglig drift. Så kan du skabe et billede af hvor meget der skal tjenes hver måned for at forretningen kan løbe rundt.

Har selv lavet et budget på en netCafé tidligere og det så rigtigt svært ud, men måske tiden er mere moden.

Det er svært at trække gamere med penge ud hjemme fra og de har det bedste gear stående på værelserne, så du skal nok satse på at lave nogle events eller team oplevelser for at trække kunderne ind.

Har set de i Blåvand har en "battle station" med 16 maskiner tilknyttet overnatning, svømmehal og fitness, koster ikke det store for at bruge den en weekend men den er næsten aldrig booket, for de fleste spiller bare hjemme fra.

Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror at det er et rigtigt svært marked (måske et spørgsmål om der er et marked?)

For 20 år siden var der masser at netcafeer, primært pga. at mange ikke havde hurtigt internet og kraftigt computergrej derhjemme. I dag har de fleste muligheden for at få det grej der skal til for at spille hjemmefra.

Så som jeg ser det er der to veje du kan gå:

1: Du kan levere en billig løsning til dem, der ikke har mulighed for at få grejet derhjemme

2: Du kan levere "noget mere", noget socialt, events, samtræning for hold?, slå på at det er E-sports udvikling?

Model 1: Ville jeg holde mig fra, det er en dødssejler i mine øjne. Dine kunder vil blive "tilfældige" børn/unge, formentlig fra et segment med begrænset økonomi, så tror at det bliver svært at få til at løbe rundt (og du vil måske endda være i konkurrence med det lokale biblioteks gratis spillecafe). 

Model 2: Tror jeg også kan blive svært. Men kan du skabe noget "stemning" omkring det, kan det måske være en god ide. Har du forbindelser til nogen der spiller online, evt. på lidt højere niveau, er der nogle der spiller i klan (findes det stadigBig Smile ), er der noget lokalt E-sport eller lignende?

Hvis du kan "sælge" det som en træningsfacilitet, socialt samlingssted, afholde events hvor man både kan have det sjovt og blive bedre etc etc. Måske også forsøge at supplere med hygge events for voksne? Måske man kunne lokke nogle af de lidt ældre (der gik på netcafe for 20 år sidenWink) ud fra hjemmet for at spille med/mod nogle kammerater? Så tror jeg måske at det kan hænge sammen økonomisk.

Men jeg tror som sagt at det er svært, især fordi de fleste formentlig synes at det er udmærket at spille hjemmefra. Så det det kræver seriøse overvejelser omkring: hvem dine kunder er, har du noget netværk der kan hjælpe med at levere kunder/markedsføring i starten, økonomi etc. 

Jeg ville nok starte med at tage en tur på netcafe i en af de større byer (evt. kontakt dem og spørg om man kunne få en snak med ejer/bestyrer). Se hvem kunderne er, hvilke events de holder etc. Så kan du også få en ide om prisniveau ifm. opstart. Forvent at der skal bruges en del kroner, et meget løst gæt er vel fra ca. 15k og opefter (ex moms) pr. "spille-station" så det kan hurtigt løbe op....

Mange steder er der noget lokalt erhvervs/iværksætter vejledning. Det er et godt sted at starte med at "trykprøve" ideen og få noget vejledning om hvordan man kan starte op.... 

Ps.
Fandt lige denne... Måske det er mig der er for pessimistisk, lyder som om der måske er en del flere kunder end jeg troede:  https://jyllands-posten.dk/aarhus/ECE9217517/ny-trend-netcafeer-hitter-stort-i-aarhus/ 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 06:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Thor:

Ps.
Fandt lige denne... Måske det er mig der er for pessimistisk, lyder som om der måske er en del flere kunder end jeg troede:  https://jyllands-posten.dk/aarhus/ECE9217517/ny-trend-netcafeer-hitter-stort-i-aarhus/ 

Der er i hvertfald altid en god portion mennesker i In The Matrix hver gang jeg skal ned og handle, uanset hvilket tidspunkt på dagen virkelig. 

Men jeg tror at hvis man rent faktisk skal opnå success med en netcafé i Danmark, så er man nødt til at kigge mod pc bangs i Syd Korea, og se om man kan bygge noget i den stil. 

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)