Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejde ved andre virksomheder, løn, honorar og moms.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej dejlige Amino'er.

Overskriften er lidt mærkelig, da jeg ikke er helt klar over hvordan jeg skal formulere det kort.

Mit spørgsmål og mit problem går på, at jeg har hjulpet et firma med nogle små jobs og skal have udbetalt noget løn af det.

Jeg har fået (som eksempel) 100,- i timen udbetalt som B-Honorar.

Et af mine spørgsmål går på, at eftersom jeg er momsregistreret, skal jeg vel opkræve moms af mine tjenester? Hvordan skal jeg forholde mig i forhold til time betalingen? Er det 100 efter moms eller før moms?
Noget andet er, at deres sekretær tog fat i mig og fortalte, at deres revisor havde bedt om en faktura for jobbet (selvom de havde sendt dokument på Honorar'et som jeg har underskrevet og sendt tilbage), hvad skal jeg skrive på den? Bare de 100 i timen? ingen moms? 

Kan godt forstå hvis det er lidt forvirrende (det er det ihvertfald for mig), men håber der er nogen der kan forstå mig og har en løsning og kan belyse emnet for mig, så jeg er bedre rustet til næste gang.

Tilmeldt 22. Apr 18
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - du opretter dig i Dinero(eller et andet regnskabsprogram) med dit firma/CVR nr. Derfra kan du i gratis versionen sende en faktura fra dit firma til det firma du sælger “tjenester” til.

2 - det er 100 + moms. Når du har et CVR nr og altså(går jeg ud fra) er momsregistreret. Så har du faktisk ikke noget med momsen at gøre. Du får momsen af firmaet og du skal afleverer den videre når du laver dit momsregskab.

Meget kort og hurtigt svar.

Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig i, du skal fakturere med moms fra dit firma - med mindre det faktisk er helt rent honorar arbejde under 50.000 kr som intet har med dit firma at gøre (man KAN værre selvstændig og lønmodtager eller honorarmodtager samtidigt) I så fald må det være noget helt andet end dit firma og ikke kunne være over samlet 50 t på 12 mdr og- den der har betalt dig har skulle indberette det til skat på dit CPR nummer, ellers vil denne ikke få fradrag men i vil kunne få bod for “sort arbejde”.

HVIS det er lønmodtager arbejde, så bør du ikke fakturere fra dit firma, det er ikke lovligt og der kan du både få bod og miste momsfradrag, da der jo ikke er moms på lønmodtager arbejde, så det forudsætter, du er egentlig selvstændig i forhold til det arbejde. Ellers SKAL din arbejdsgiver udbetale det som alm løn med skatteindberetning og skattetræk ved udbetalingen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)