Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GPDR ansvar og enkeltmandsvirksomhed/personligt ejet virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos.

Jeg er kommet til at tale med en kollega om GPDR og EMV/PVE. Der er jo mange der lynhurtigt opretter en wordpress og så sælger de en service hvor de skal bruge e-mail og andre personlige oplysninger. Disse små startups er typisk EMV/PVE. Det kunne være sådan noget som SEO-tools eller lign.

Men hvad sker der hvis der er et leak af oplysninger og det bliver bevist at det kommer den specifikke hjemmeside, skal ejeren så betale GPDR-bøden ud af hus og hjem hvis der ikke er kapital nok i virksomheden?
Kan man forsikre sig mod det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

ja hvis der kommer krav mod en EMV så er det kun ejer der kan betale og ja - det kan være fra hus og hjem, hvis kravene er i den størrelse, og ja det KAN GDPR krav jo godt være.
Hvis du googler "hjælp til GDPR" kommer der masser af services som givet kan stille garantier - Jeg kender ikke umiddelbart forsikringer der dækker. Det afgørende er jo bare at tage det alvorligt og sætte sig ind i det basale, så tvivler jeg på man jages fra hus og hjem, men JA - går det galt, så er det risikoen https://johnhannover.blogspot.dk/2017/09/persondata-persondata-forordningen-om.html - Sælger du et produkt eller en ydelse, så er kravet jo, at du netop har e-mail, firmanavn osv - og det er jo begrundelse nok til at opbevare disse oplysinger - i mindst 5 år til regnskabet - og så skal de naturligvis opbevares sikkert

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Heftigt.

Tak for super godt svar.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)