Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google bigdaddy problem

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har haft denne ubehaglige oplevelse, at en af mine
sider - fra at have ranket 1-6 på side 1 hos google på div. keywords
nu pludselig rangerer helt nede på side 18.
Jeg har læst noget om, at siden ca. den 21. feb i år - har google opført
sig underligt (gang i oprydning).

Mit site har hverken mistet pagerank - eller røget i ''supplerende'' sider kategorien.
Altså - alt er som egentlig som det skal være bortset fra den nu meget dårlige placering.
Søger jeg feks på danske sider så kommer den stadig som nr. 1-6 på side 1.
Det er en .net adr. men server ligger i danmark.

Er der grund til at tro, at google har optimeret algoritmer feks. mht. keyword spam /denisty.
Skal man slå koldt vand i blodet og vente til datacentre er opdateret !?

Samtidigt kan jeg se, at selve index side ikke er cached siden 22.feb - før dette blev siden
cached ca. med. 2-3 dages mellemrum hvis ændret. (googlebot besøger stadig site flere gange om dagen).

Kan vi så lige få mikke de mib på banen med nogle svar :) - og nogle af jer andre gæve SEO gutter - og
evt. andre, som har noteret synlige ændringer på deres egne sider mht. placering.
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 19:23
Ja vi har også set ændringer - men til det bedre

...men det hænger nu sammen med at vi tog et skud af vores egen medicin.

Kunne jo også tænkes at det det er fordi at dine konkurrenter bare er blevet bedre til at ranke på dine keywords?

Ville forresten nok hjælpe hvis du sagde hvilken side det er, og hvilke keywords det drejer sig om - så er der sikkert en fornuftig forklaring.
Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 19:38
Det ser helt bestemt ud til at der er sket en opdatering, dog slet ikke i samme stil som Jagger opdateringen. Serps kan godt rykke lidt rundt, så hvis du ellers er sikker på at du gør tingene efter bogen, ville ville nok vente et par dage inden du går helt i panik og ellers bare fortsætte med at optimere.
Tilmeldt 10. Jan 06
Skrevet kl. 19:42

Jamen det er jo herligt, at du får gode hits

Det er klart at ens side vil rangerer +- 10 links fra den ene dag til den anden
men at man ryger ned på side 18 fra den ene dag til den anden må der være
en anden logisk forklaring på. Jeg er netop kravlet støt op roligt op på disse gode
rankings - side 1 - og pludselig dykket voldsomt.

Den side jeg nævner er www.filipina-online.net
mht. keywords og spuffing - density er der taget højde for ikke at gå over stregen.
(kan se at konkurrerende sider som stadig ligger fint også har denne høje grad af spuffing).

Så det har intet at gøre med en pludselig opdatering fra min side, som så har gjort udslaget.
Min side rangerede fint med nuværende konfiguration - og pludselig ........

Tilmeldt 10. Jan 06
Skrevet kl. 00:59
Må jo så bare erkende, at google til tider ikke er helt til at holde rede på ;)
Så er siden back on track mht. udvalgte keywords - uden egentlig at have ændret noget.
det tog så også ca. kun 1 måned for google (efter denne søde daddy ting gik amok) at placerer
siden fornuftigt igen :). Men det er jo med til at gøre livet lidt mere spændende og håret lidt mere gråt ;)

Men tak for respons ;).
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)