Det her bliver mit første (Formentlig af mange) indlæg herinde. Jeg går nemlig med tanker om at starte en virksomhed op. Jeg har længe besluttet mig for at jeg vil starte noget op, men har dog endnu ikke fundet præcis den forretningsmodel som jeg vil i gang med. Mit nyeste bud på stammen er at jeg vil undersøge muligheden for at starte en Webshop, hvor jeg sælger gamerudstyr. Jeg er ikke langt i processen endnu, men jeg er pt. ved at undersøge muligheden for at bruge dropshipping til netop at gøre dette. Og det fører så til mine forskellige spørgsmål, som jeg håber I har lyst og tid til at svare på: 1. Det her dropshipping koncept (Altså hvor en leverandør levere direkte til kunden), er det holdbart? Altså findes leverandører hvor det ikke blot er dårlig kvalitet til en alt for høj pris? Sagt med andre ord, er der andre virksomheder der har skabt reelle succeser ud af dropshipping? Jeg har læst en del negativt om det, men ville gerne hører lidt fra eksperter herinde, fremfor tilfældige brugere med dårlige erfaringer på nettet. 2. Hvordan fungere reklamation ift. dropshipping? Vil det reelt betyde at kunden skal retunere til mig, og jeg så skal returnerer det videre, eller findes der andre kloge løsninger? 3. Hvilke gode og fungerende dropshipping løsninger findes der (Altså hvem er de bedst etablerede på markedet). Jeg kan godt søge løsninger frem på Google, men det kunne være interessant at høre om der er nogle oplagte løsninger (Som måske ikke er dukket op på min søgning). 4. Er der noget, som jeg ikke har overvejet, som man skal være opmærksom på ift. dropshipping. Det er som nævnt stadig tidligt i processen - og jeg skal stadig beslutte mig for om jeg overhovedet mener at jeg kan differentiere mig på markedet her, men selve idéen om dropshipping kan jeg godt lide, og vil derfor gerne blive klogere. (Hvis ikke det bliver gamerudstyr, kan det potentielt blive noget andet). På forhånd tak for hjælpen, Morten Kaj Jul Degnebolig |
Morten Degnebolig:2. Hvordan fungere reklamation ift. dropshipping? Vil det reelt betyde at kunden skal retunere til mig, og jeg så skal returnerer det videre
Normalt har forhandlere ikke returret hos grossisten. Og du skal forvente at der er produkter, hvor producent og grossist kun yder 12 måneders reklamationsret, selv om du lovmæssigt er forpligtet til at give dine kunder (forbrugere) 24 måneders reklamationsret på samme produkt.
Ovenstående er gældende både ved dropshipping og almindelig engroshandel med it-udstyr.