Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

selskabsskat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Oct 18
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har et driftselskab, der er oprettet som et ivs.

jeg har henover året ikke udbetalt særlig meget løn til mig selv, ville hellere lade dem stå i firmaet.

forventer et overskud på en 500.000 kr, så skal jeg betale selskabsskat på de 22 %, 

skal jeg så efterfølgende betale fuld skat, når jeg udbetaler løn til mig selv ? 

har jo valgt at lade en del penge stå i firmaet, så mit spørgsmål er om det er bedre at udbetale mere løn til mig selv, så selskabsskatten bliver mindre ? 

eller hvordan fungere det hele 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du afslutter året betaler du 22% selskabsskat af overskud. Tager du løn næste år, så er det til helt fuld normal skat (modsat enkeltmands VSO som får modregnet de 22%) men - du kan udlodde udbytte af frie midler (husk den krævede opsparing til kapital i IVS)  med op til ca 55 t til 27% - så sammen med 22% først og så 27% af resten blot svarer til samlet alm skat - Derudover kommer det til at være dyrere med 42% udbytteskat - men kort JA - du betaler fuld skat af løn du hæver og har du først selskabsskat et år og tager løn næste år, så ville det have været meget billigere at tage løn op til topskat med det samme - og undgået selskabsskat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Oct 18
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

 altså jeg har udbetalt ca 366.000 kr til mig selv i år, og kommer til at havne lige under topskatten.

så jeg kunne vel ikke have gjort det så meget anderledes ? 

Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Husk at brutto-løn er før AM-bidrag så bliver brutto-topskattegrænsen ialt: 558.043 kr

Hvis man sparer op til pension i ratedepot, gives der fradrag i topskat for 55.900 ex. AM.

Ialt bruttoløn til topskattegrænse inkl. pensionsopsparing: 618.804 kr.

Andre relevant satser:

Progressionsgrænse aktieinkomst 54.000 (27%/42%)

Bundfradrag positiv kapital indkomst: 44.800

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)