Er der nogen der kender reglerne for max. kr. i rykkergebyr og max. procent for påligning af renter? Renteudgifter - hvordan beregner man typisk dem, f.eks. pr. løbende måned eller pr. påbegyndt måned?
Har lige tjekket linket og kan godt se det med de 100 kr. i rykkergebyr. Men jeg syntes ikke jeg kan læse noget om hvad renteprocenten må være og hvordan den skal beregnes. Ved du tilfældigvis mere om det?
Vil det så sige, at det vil være ok, at tage f.eks. kr. 125,- pr. udsendelse af rykker og f.eks. 2% i rente pr. løbende måned?
Er der regler for hvor lang betalingsfrist man skal give når man sender 1. rykker (og efterfølgende) - eller er det ok, at skrive: "skal være registreret på min konto senest om 3 dage". Vi har med en kunde at gøre som konstant trækker alle betalinger i langdrag og jeg vil mene, at det ender som en incassosag. Er bange for at gøre noget forkert, så jeg bliver fanget på det forkerte ben i en evt. retsag.
Rykkergebyret udgør de faktiske omkostninger, dog max. 100 kr., og er momsfrit. Med hensyn til fristerne, er der nogle bestemte tidsfrister for rykkerne og oplysninger, der skal med. Se mere her:
Max. 100,- og der skal være 10 dage imellem rykkerne. Du bestemmer selv og den skal sendes til inkasso efter 1. rykker, men det er ikke normal procedure. Du må max. opkræve rykkergebyr 3 gange, men renterne bliver ved med at påløbe indtil sidste krone er betalt.