Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsløsning 30.000 - 500.000?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 16
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :-)

Jeg sidder og skal til at opsætte min betalingsløsning til kunder primært i EU, USA og DK (samt UK ved brexit) men kan komme fra alle steder i verden.

Jeg skal kunne modtage betaling i størrelsesorden 15.000 - 500.000 (evt i forskellig valuta).

Jeg tænker at sende fakturaen i en mail med et link til en betalingsside.

Jeg har overvejet følgende:

Bankoverførsel - besværlig og kender ikke alit inkl. prisen ved en overførelse/modtagelse)

Payment Gateway (Stripe, Paypal, Square, Braintree etc.)

1.Hvilke løsninger kender i til og kan anbefale (ikke webshop)?

2.Hvad er nemmest ift. div. regler og love for at sende og modtage penge over grænser?

3.Brugeroplevelse for kunden og mig selv?

4.Og så naturligvis omkostningerne som er den største del - div gebyrer mv. per transaktion. F.eks. så jeg se et interval på 1,8 -3% hvilket virker meget voldsomt for en transaktion. 3% v/300000 er 9000 kr. ex. vekselgebyr mv. Er der billigere løsninger?

5. Andet jeg skal tage med i overvejelserne eller være opmærksom på?

Håber i har lidt erfaring i vil dele ud af :-)

Ha' en dejlig søndag

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tom,

Med beløb i den størrelsesorden, så vil du ikke ønske, at kunderne kan fortryde.

Det kan de med langt de fleste gateways og også betalingskort, så det skal du holde dig fra.

Bankoverførsel er for mig at se eneste gangbare løsning.

En anden ting er, at når du har med så store beløb at gøre og internationale betalinger, så skal du sørge for at være RIGTIG gode venner med din bank. Hvis der er det mindste slinger i valsen eller du gør dem utrygge, så lukker de alle muligheder for dig og ingen bank vil have med dig at gøre efter det.

Så tag et møde med banken og sikre dig, at de har forstået hvad du laver og hvad du modtager betaling for.

Bankoverførsler har den enorme fordel, at ingen kan bede om at få pengene retur - det kan kun en domstol afgøre. Og selv hvis en domstol afgør det, så kan du nægte og så må de tage den videre.

Selv handler jeg med transaktioner i samme størrelsesorden, dog kun nationalt - og der er ingen problemer med banken. Men du får muligvis alle hvidvaskningslamper til at lyse med grænseoverskridende transaktioner.

Tilmeldt 7. Nov 16
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming,

Tak for et meget relevant svar! Jeg tænke bankoverførsler var for besværligt for mine kunder, men en super godt idé med de større beløb.

Langt de fleste vil dog være mindre beløb i størrelsesorden 30-75.000 kr. per kunde. Til gengæld er der flere af dem. Men måske en bankoverførsel også kunne være fint der.

Jeg vil undersøge priser alt inkl for en bankoverførsel og se om det ikke kunne give mening.

Tak for de gode tips.

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:
Bankoverførsler har den enorme fordel, at ingen kan bede om at få pengene retur - det kan kun en domstol afgøre. Og selv hvis en domstol afgør det, så kan du nægte og så må de tage den videre.

Korrekt at det kun er en domstol der kan afgøre dette, men bliver man dømt kan sagen sendes direkte til inkasso, uden mulighed for indsigelse eller alternativt inddrives ved fogedens hjælp.

Fra Riismøller
Tilmeldt 2. Sep 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tom,

Generelt set skal man være så lokal som mulig - også i forbindelse med betalinger. I Sverige skal man have Klarna, i DK Dankort og MobilePay, i Tyskland bank integration...

dog - når det er beløb i denne størrelse er det vigtigt at du kan bevise hvor penge kommer fra (Hvidvask risiko). Det kan være interessant at benytte sig af Payoneer der også kan håndtere en lang række valuta transaktioner. 

Omkostningerne vil generelt set være "høje" da det er en special ydelse hvis du ikke skal bruge den almindelige SWIFT løsning fra bankerne. 

Forvent at der er omkostninger for mellem 2 og 3,5% afhængig af løsning, valuta etc. 

Palle

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

AnyFellow:

Flemming:
Bankoverførsler har den enorme fordel, at ingen kan bede om at få pengene retur - det kan kun en domstol afgøre. Og selv hvis en domstol afgør det, så kan du nægte og så må de tage den videre.

Korrekt at det kun er en domstol der kan afgøre dette, men bliver man dømt kan sagen sendes direkte til inkasso, uden mulighed for indsigelse eller alternativt inddrives ved fogedens hjælp.

Men du bliver kun dømt, hvis du har svindlet eller unddraget. Hvis du kan godtgøre, at der findes en aftale og ingen fortrydelsesret (dette ligner ikke almindelig nethandel og derfor ingen fortrydelsesret, som jeg aner det), så bliver du heller ikke dømt.

Bliver du dømt, så havde man nok ikke styr på det eller ret til det i første instans.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)