Jeg har nu i 8 år eksperimenteret med nogle opskrifter på en form for vingummi/frugtflæsk - den er ikke som andre vingummier - en konsistens der er blanding mellem vingummi og frugtflæsk baseret på naturlige aromaer, ingen tilsætningsstoffer, ingen gluten og ingen gelantine. Jeg har solgt af den hvert år på julemarkeder med meget positiv respons fra kunderne og øget min hjemmeproduktion hvert år med et par nye smagsvarianter og det har bare været en succes. For 8 år siden lavede jeg 4 kg - sidste år 25 kg - og det var kun til 2 dage, så var der udsolgt. Det skal dertil siges, at det var kun på det lokale marked jeg var afsted, så hvad kunne det ikke blive til hvis jeg skulle til flere markeder, men ved siden af et fuldtidsjob er jeg begrænset i hvor meget jeg kan tage ind. NU overvejer jeg om jeg skal tage springet, men synes at det virker meget uoverskueligt i.f.t. at skulle starte en "professionel produktion op. Indtil nu har jeg jo brugt mit eget køkken eller lånt/lejet mig ind i lokaler op til julemarkederne for at kunne producere mit slik. I år er forberedelserne allerede i gang i.f.t. de kommende julemarkeder... men tænker at det ikke kun er til jul denne vingummi kan spises, men hele året faktisk. I år har jeg f.eks. også besluttet mig for at emballagen skal være bæredygtig - glas med patentlåg og vil forsøge mig med mærkning med indhold/ingredienser på glassene og hvis navnet falder på plads også et navn m. logo. Tanken er at jeg i første omgang ville sælge via webshop og få etableret kontakt til nogle specialforretninger i håb om at produktet falder i deres og ikke mindst kundernes smag. Jeg sidder inde med en masse spørgsmål omkring opstart af produktion og generelt om at blive iværksætter. Håber at der er nogen der vil dele lidt tanker med mig. Der kunne jo falde lidt smagsprøver af, når juleproduktionen går i gang. :-) Mange hilsner fra Anja |
Meget god idé med det bæredygtige osv.
Jeg er selv glutenallergiker og ved efterhånden at der ikke et meget slik på markedet der er uden tilsætningsstoffer mm.
Jeg tænker at det ville være en super god idé at starte ud med en webshop som f.eks kforkage’s website.
Mht. uoverskueligheden kan jeg godt følge dig, men synes dog bare at du skal springe ud i det.
Jeg kan evt. hjælpe dig med en flot og brugervenlig webshop samt markedsføring af produktet.
Fortæl mig gerne hvis det er noget du har lyst til. Ved ikke hvor langt du er med produktionen og emballagen samt forsendelsesmuligheder osv men skriv endelig! 🙂