Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

registrere langsigtet gæld som kortsigtet gæld.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det overhovedet lovligt? Hvis det er, er det nogen fordel?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Regnskabet skal jo være retvisende - og kortsigtet er som udgangspunkt gæld, som forfalder inden for et år (enten med fast dato eller anfordring der jo kan opsiges)

Jeg kan så heller ikke se hvad det skulle være for fordel - jeg kunne bedre forestille mig nogen ville se bedre ud ved at registrere kortfristet gæld som langfristet - men du skal angive korrekt ganske enkelt - andet er ikke lovligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Men det er jo det, er det ok for eksempel at skyde penge i sit firma, som firmaet ikke skal betale tilbage (og ikke har betalt tilbage) i mange år, men så stadig anføre det som kortfristet gæld.

Hvis lovligt, er der så nogen fordel?

Hvis ikke lovligt, må en reviser anbefale det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

FrankJor:

Men det er jo det, er det ok for eksempel at skyde penge i sit firma, som firmaet ikke skal betale tilbage (og ikke har betalt tilbage) i mange år, men så stadig anføre det som kortfristet gæld.

Hvis lovligt, er der så nogen fordel?

Hvis ikke lovligt, må en reviser anbefale det?

hvis man låner sit firma penge - så skal man som udgangspunkt altid have markedsrente som skal fremgå af regnskab - men sådanne lån er næsten altid anfordringslån som kan opsiges og derfor altid kortfristede, også selv om ejer måske ikke kræver penge i flere år (blot rente eller overkurs)

Der er ikke en fordel som jeg ser det -  For regnskabsanalyser kunne langfristet være bedre end kort - men den anden vej giver ingen fordel. Tror du skal regne med det er et anfordringslån som sådan nogen altid er -= kort da det KAN opsiges, men måske så ikke bliver det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 02:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Så man kan risikere at ejeren rent faktisk lidt ødelægger sit eget firma der kommer til at virke voldsomt gældsplaget?

Nogen fornuftig måde at komme udenom det?

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ejeren ikke ønsker, at virksomheden skal fremstå "gældsplaget", kan der laves en kapitalforhøjelse i stedet for et lån.

Det problematiske i det er, at ejeren ikke kan få pengene ud igen uden at betale skat, før end selskabet lukkes eller sælges.

I øvrigt skal man som ejer være varsom med større anfordringslån til eget selskab. Hvis selskabet går konkurs er lånet tabt, og der er ikke noget skattefradrag for tabet. Som ejer der overvejer at hjælpe sit selskab med likviditet, bør man derfor overveje at lave det som en konvertibel obligation - men få hjælp fra advokat/revisor til etableringen af det.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)