Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

oprette holdingselskab og to underselskaber

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer
Jeg tænker at starte selvstændig virksomhed og har den forbindelse været lidt rundt på nettet for at lave lidt research.
Jeg kan se, at mange selskabsadvokater anbefaler at man allerede fra start af opretter et holding selskab og herunder opretter man så sit ApS og det er smart fordi man så kan få to selskaber for ét selskabs pris, hvis man opretter disse samtidig.
Mit projekt:
1. etablere en virksomhed (Udvikling ApS), som udvikler, sælger og yder teknisk support på et sælg-din-bil-script til kunder, som ønsker lave en virksomhed hvor de formidler salg af biler mellem private.
2. etablere endnu en virksomhed (Sælg-Bil-Website ApS), hvor jeg selv kan lave en lignende forretning - altså formidle salg af biler mellem private og sælger salgsannoncer på websitet
Begge disse virksomheder skal være under et holdingselskab, da jeg ikke ønsker, at "hele læsset vælter", hvis det ene selskab lider økonomiske tab.
Spørgsmål:
1. jeg ved at jeg kan oprette et holdingselskab og et Aps for 40.000 kr. men hvordan opretter jeg det andet Aps uden at skulle smide endnu 40.000 kr. ?
2. kan jeg oprette flere websites under selskabet (Sælg-Bil-Website ApS), hvor der ligeledes er salg af salgsannoncer ?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

ad 1

du kan ikke oprette mere end ET holding og ET drift for samme 40.000 kr

ad 2

ja det kan du godt

Har du overvejet om du starter for stort ud, eller om du skulle køre alt i et og samme selskab - regn let med 5-10.000 kr i omkostninger fast per selskab du kører  inkl holding til lovpligtig arbejdsskade i alle 3  -bank for alle 3 - sambeskatning og regnskaber osv

At advokater ofte anbefaler det er lidt som at slagteren synes det er bedre at sælge 2 bøffer end en

http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)