Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af PMV - salg af alkohol

Side 1 ud af 1 (4 indlĂŠg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 18
IndlĂŠg ialt: 2
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har brug for lidt rÄd og hÄbet i kan hjÊlpe.

Jeg gÄr og pÞnser lidt pÄ at starte noget op, enten PMV, enkeltmands eller ivs mÄske.

Jeg har leget med tanken om at lave mjþd og sélge det til verden👌
Kan jeg som PMV registerer at jeg producere alkohol? For jeg skal jo betale afgift af det.
Og vil FĂždevarestyrelsen godtage det?

Tak pÄ forhÄnd
Vh Ole

Tilmeldt 17. Feb 17
IndlĂŠg ialt: 11
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

IVS kan ikke oprettes længere. IVS som mulighed ved oprettelse af nye selskaber blev stoppet tilbage i april.

Nu går jeg ud fra at du til brygning af din mjød skal bruge ingredienser som jo så bliver købt med en moms som du gerne vil kunne trække fra i dit firma. Det udelukker jo så PMV, da du heller ikke må eksporter eller importerer udenfor EU med et PMV, samt at omsætningen på under 50.000 kroner i 12 på hinanden følgende måneder når bliver svær at holde sig under.

Så hvis du vil dette så lav da enten en enkeltmandsvirksomhed eller et ApS. ved enkeltmandsvirksomhed er det  jo egentlig bare moms du skal huske af afregne hver 3. måned som er den primære "ulempe" i forhold til PMV, men til gengæld kan du trække købsmoms fra til f.eks ingredienser til din brygning.

Ved ApS skal du selvfølgelig smide 40K for at oprette et ApS, men så gambler du heller ikke hus og bil hvis det går galt og du må gå konkurs med et ordentligt underskud.

-- 

Søren

Tilmeldt 11. May 18
IndlĂŠg ialt: 2
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret SÞren. Viste ikke det med ivs, sÄ det bliver en anden form.
Jeg kender godt formaliteterne ved oprettelse og forskellen, jeg er mere interesseret i om et PMV kan blive fĂždevare godkendt og om man kan registrere alkohol pĂ„ skat 😁

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
IndlĂŠg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan ikke registreres for nogle off pligter i et PMV - så jeg tror ikke du kan alkohol registrere - men det koster jo ikke noget at prøve

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlĂŠg)