Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Egne affiliate links?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Sep 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Håber der kigger nogle affiliate-guruer med herinde.

Kort fortalt, så har jeg planer om at starte en webportal op, som formidler produkter fra andre websites/virksomheder.

Dvs. der foretages ikke køb direkte på min portal, men der er tale om viderestilling til det eksterne websites købsflow. Fuldstændig som man kender det fra diverse prissammenligningssites o. lign.

Forskellen her er bare at jeg gerne selv vil ud og finde samarbejdspartnere (i stedet for via et affiliate-netværk) og så kunne tilbyde samarbejdspartnere at jeg opsætter et link på min "købsknap", som der så kan trackes på.

Men jeg har simpelthen ikke nok viden om og indsigt i om man kan etablere sådan et "lokalt" affiliateprogram, hvor jeg egentlig bare fungerer som affiliatebureau for mig selv...

Nogen der kan hjælpe her?

Hilsen R.
Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan i det link du rammer hos webshop tilføje /?Kirck eller lignende og så håbe på at de webshops som du samarbejder med kan tracke.

En mere stabil løsning er at du investerer i et white lable affiliate platform. Forudsætter dog at hver webshop implementerer 1-2 scripts for at kunne tracke klik/salg/callback.

Tror, at der hvor du støder panden mod muren er at du skal levere en stor volumen for at webshops gider det du vil. Men hvem ved, måske driver du et stort website?

Tilmeldt 7. Sep 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret! Det gjorde mig lidt klogere.

Når du skriver "kan tracke", kan du så definere nærmere hvad der kræves hos samarbejdspartneren for at de kan tracke?

Du har sikkert ret i det med volumen, det vil helt sikkert være en udfordring hos især de lidt større virksomheder. Men det løser jeg :)
Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

For at du skal kunne få dine % af de ordre, hvor det er dig som sender kunden ind i webshoppen, så skal nogen i købsøjeblikket registrere ordrens værdi + hvem som evt. skal have provision af salget.

Normalt er det affiliate netværkets script, som bl.a. ligger i webshoppens "thank-you-for-your-order" side, som gør dette arbejde. Men hvis du, af nogen grund, vil køre uden om, ja så skal nogen anden stå for tracking delen (og naturligvis rapporteringsdelen samt faktureringsdelen).

Fra Kbh
Tilmeldt 9. Sep 19
Indlæg ialt: 72
Fra  Miklagard Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Som jeg lige høre det vil du gerne være en lokal "de-gule-sider"-ish inden for én specifik branche og lave fortjeneste på særlige premium tilbud? I så fald, vil jeg formode det er muligt, men vil formode det kræver en betydelig antal bruger/trafik og en god blanding af andre setups, til din webside/brand/virksomhed, forinden du kan blive den B2B affiliate-leverandør. Hvis ikke, skal der nok punges en masse penge i PR for at skabe dette eller etableres samarbejde med nogle der allerede har et platform der kan omstilles til et sådan formål.

Men har jeg forstået dig korrekt, og kan du sige lidt mere om hvilken branche det er i uden at røbe den ide



Hilsen
Udvikler og lokal SEO konsulent
Tobias fra Miklagárd SEO

miklagard.dk

MIKLAGÁRD ╳ miklagard.dk 

Lokal SEO bureau

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)