Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beder at købe bærbar privat?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Sep 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Jeg har et enkelmansvirksomhed, og skal nu til at købe en ny bærbar, indtil nu, har jeg brugt en privat ejede.
Da min private forsikring beder dækker for skader på elektronik, tænkte jeg at det maske er smarter at købe computeren privat.
Derudover tænker jeg at jeg i såfald heller ikke behøver at betale multimedie skat, da den jo allerede er privat (telefonen er det pt. også).

For at tage den enu hvidere, vil jeg måske kunne leje/låne computeren til mit firma for brug, og dermed alligevæl kunne lave et fratræk for skat?

Giver det mening, og hvad er jeres tanker omkring det?
Beste hilsner
Jonas



Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46438
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

det giver mening men du er jo ude i noget galt

Du kan enten købe maskinen med fradrag i din enkeltmands og så skal moms givet deles formentlig 50/50 - men det er en anden sag - eller købe den privat og ikke trække noget fra, heller ikke leje, som ville give dig en indtægt til skat selv - men gerne låne ud som jeg ser det.

Du skal ikke lave forsikringssvindel - men forsikre de ting som dit CVR ejer helt efter reglerne - længere er den efter min mening ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Sep 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for dit hurtige svar.

Mener du virkelig det er svindel?
Jeg bruger computeren jo ca halv halv, resp, mit arbejde er maget svært at adskille fra mit privatliv. Hvis jeg køber computeren i mit firma, er den ikke forsikret, men hvis jeg køber den privat er den.
Så jeg vælger bare til fordel af forsikringen, men vil gerne vende den med forsikringen også.

vh Jonas
Tilmeldt 22. Apr 18
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Altså...hvordan du kører dit firma bestemmer du helt selv... MEN -jeg lærte engang(før jeg selv startede) at alt det der med at købe privat og "leje" i firmaet, eller købe noget 30% til firmaet og resten privat. Det er en sikker vej til et "torskegilde" hos skat ! Enten køber du den som privat og ikke mere ! Eller du køber den i firmaet og færdig ! Alt det andet kan sket ikke betale sig at regne i !

vh

Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46438
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

jonasfehr:
Tak for dit hurtige svar.

Mener du virkelig det er svindel?
Jeg bruger computeren jo ca halv halv, resp, mit arbejde er maget svært at adskille fra mit privatliv. Hvis jeg køber computeren i mit firma, er den ikke forsikret, men hvis jeg køber den privat er den.
Så jeg vælger bare til fordel af forsikringen, men vil gerne vende den med forsikringen også.

vh Jonas

ja hvis du køber den i dit CVR så er det svindel at bruge en privat forsikring -hvis der sker den noget - hverken mere eller mindre. Det gælder for ALT dit CVR ejer - computer og alt.

Du skal være glad for at du må trække maskinen fra i firmaet - blot skal momsen deles, og så må du bruge den privat som du vil - men forsikringen skal være firmaet så - ellers ER det svindel

Du kan alternativt købe den privat og så ikke trække den fra, og så dækker din private forsikring den naturligvis - men du kan så ikke trække den fra og ikke leje den ud til firmaet (ville give dig en skattepligtig lejeindtægt og formentlig kunne forsikring så sige de ikke dækker)

Køber man ting der skal bruges i firmaet og får fradrag for det på den ene eller anden led, så er det firmaet der skal forsikre den. Visse tilfælde kan du tegne hele forsikringen ved købet - i andre fald er det billigst at ha en firmaforsikring til indbo og varer mm

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Din private forsikring dækker under ingen omstændigheder genstande, der bruges erhvervsmæssigt. Så det er ligegyldigt, om du ejer den privat eller i virksomheden - den er ikke dækket af din private forsikring.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)