Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsrefusion til ikke europæiske turister.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har et spørgsmål omkring momsrefusion til turister og hvordan man bogfører efterfølgende.

Normalt postere man jo sin moms fra dansk salg på resultatkontoen og balancekontoen. Har man indgået en aftale med en kinesisk turist omkring momsrefusion, og denne turist efterfølgende har sendt de rigtige dokumenter på at varen har forladt EU, mod posterer man så sin balance så man ikke længere er skyldig den moms. 

Hvis jeg nu posterede det som ikke EU salg allerede fra starten ville dette jo spare mig for en del administration. Hvis dokumentation så aldrig kom frem kunne jeg jo så mod postere senere og betale den moms jeg skylder.

Tror i det er muligt ? Har kigget en del på det men syntes ikke jeg kan finde nogle svar.

Mvh

Emil

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:39

Muligt men da ikke lovligt. Du bør faktisk sælge med moms og så - når du får dokumentationen korrekt fra told - kreditere fakturaen og sende ny uden moms - og tilbagebetale momsen (alternativ kun bogføre moms om - men langt enklest med kreditnota)

Du må ikke bogføre salg til Kina turist som skal dokumentere varen er udført som EU salg som jo lægger 25% på under EU salg varer og samme under købsmoms

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2117
Skrevet kl. 08:01

Cookie - John Hannover:
Muligt men da ikke lovligt.

Helt enig med John.

Jeg har dog set, at der på Strøget i København og Aarhus, er flere specialbutikker med skiltet: "TAX FREE". Så gør de det jo heller ikke korrekt?

Mener at kan huske, der har været steder, hvor turister kunne gå hen og få momsen refunderet. Dem har jeg ikke set længe.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:38

Pythonrap:

Cookie - John Hannover:
Muligt men da ikke lovligt.

Helt enig med John.

Jeg har dog set, at der på Strøget i København og Aarhus, er flere specialbutikker med skiltet: "TAX FREE". Så gør de det jo heller ikke korrekt?

Mener at kan huske, der har været steder, hvor turister kunne gå hen og få momsen refunderet. Dem har jeg ikke set længe.

jo det kan de sagtens gøre. De vil generelt fakturere fuldt med moms og så krediterer de når toldpapirer kommer og sætter momsen ind på kreditkortet der blev betalt med - så vist er de taxfree i den forbindelse - for de som afleverer (sender) de omtalte papirer. De giver ofte alt med så det er let at få fixet ved krydstogsskib eller i lufthavn (typisk f.eks Klarlund ure osv) Mener også at huske man kunne få den retur i lufthavnen og det kan man måske stadigt, men ellers er det bare at lægge papirene i den kuvert man får med, og så sættes ens moms ind på samme kreditkort man brugte

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2117
Skrevet kl. 15:19

Cookie - John Hannover:
jo det kan de sagtens gøre. De vil generelt fakturere fuldt med moms og så krediterer de når toldpapirer kommer og sætter momsen ind på kreditkortet der blev betalt med - så vist er de taxfree i den forbindelse - for de som afleverer (sender) de omtalte papirer. De giver ofte alt med så det er let at få fixet ved krydstogsskib eller i lufthavn (typisk f.eks Klarlund ure osv) Mener også at huske man kunne få den retur i lufthavnen og det kan man måske stadigt, men ellers er det bare at lægge papirene i den kuvert man får med, og så sættes ens moms ind på samme kreditkort man brugte

Yes

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)