Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg på rette spor?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino. Først og fremmest vil jeg advare jer om, at der med garanti er amatør spørgsmål indblandet, bær over med mig tak :).

Jeg har nu haft drømmen om at blive selvstændig i lang tid, og føler endelig at jeg har fundet på noget som er håndgribeligt for mig at påbegynde med.
Jeg vil nemlig gerne bygge Gaming-computere og sælge dem på min hjemmeside.

Det har jeg et par spørgsmål til: og det første er, hvordan finder jeg den billigste udbyder af de her komponenter til de computere jeg vil bygge. Er det smart at lede efter en udbyder fra udlandet som kan gøre det billigere, eller køber jeg det bare fra computersalg.dk og ender med at sælge det til en højere pris end jeg har købt det for, jeg er også meget i tvivl om hvordan jeg pris sætter en færdigbygget computer. 

Så når jeg har fået bestilt mine første dele, og bygget min første computer skal jeg sælge den.. Det med at få en hjemmeside op og kører kan jeg godt finde råd til andre steder, og det med at markedsfører min hjemmeside tror jeg også jeg kan spare jer for..

Men det med at oprette en virksomhed, beregne diverse økonomiske ting, statistik for hvor godt/dårligt det går for min butik, levering, kundeservice, forsikringer..

Hvordan forholder jeg mig til at skulle lære alle disse nødvendige ting som jo følger med, er der en god bog til dette evt? jeg er meget i tvivl om hvordan man f.eks. får ordnet leveringer og hvordan jeg skal håndterer det hvis en kunde har en ødelagt computer og derfor gerne vil have en ny, så må jeg vel have en forsikring det dækker dette.

Det er sådan lidt mine blandede tanker jeg prøver at få lidt styr på, håber der er nogle der kan oplyse og gør mig klogere

Mange tak! Kasper

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er mange, som gør det allerede.

Så vidt, jeg kunne vurdere: kunden bestiller, så køber de dele, som kunden har valgt, og bygger det færdig.

I denne branche skal du altså ikke begynde at opbygge et varelager.

Det kan godt være, at efter 1 måned er delene for gamle.

Kunden betaler for din ekspertise, tid og garanti.

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Din ide lyder fin, dog bare en 20 år bagud.. der er alt for mange der gør dette. Og i den branche er der bare ikke mange penge i det mere, ved minder du har 500-800K at starte for og en giga kunde gruppe.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)