Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om køb af en forretning

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg håber i kan hjælpe mig, 

Jeg er igang med at købe en forretning for ca 100.000 DDK, 

er det bedst at bed sælgeren om at lukke hans CVR?

Hvordan kan jeg bevise overfor skat at jeg har et selskab der er værd 100.000 DDK så jeg kan oprette et ApS selskab?

kan købskontrakten bruges som et bevise for at oprette et ApS selskab ?  

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

NGS:

Hej,

Jeg håber i kan hjælpe mig, 

Jeg er igang med at købe en forretning for ca 100.000 DDK, 

er det bedst at bed sælgeren om at lukke hans CVR?

Går ud fra der er tale om køb af en virksomhed, som drives som personlig virksomhed / enkeltmandsvirksomhed

I givet fald vil du ikke kunne overtage hans CVR nr. da det er personligt. Du skal derfor selv ind og registrere dig og derigennem vil du få et nyt CVR nr.

NGS:

Hvordan kan jeg bevise overfor skat at jeg har et selskab der er værd 100.000 DDK så jeg kan oprette et ApS selskab?

kan købskontrakten bruges som et bevise for at oprette et ApS selskab ?  

Du skal have fat i en revisor til at foretage en omdannelse af virksomheden til ApS (sker ved apportindskud).

Ud fra dine spørgsmål, kan jeg og så lidt regne ud, at du ikke har en revisor med indeover. Dette kan jeg kun anbefale, da du derved kan få hjælp og rådgivning til, at få det bedste setup fra start. Har du overvejet om et selskab reelt er den bedste løsning ?

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cef, 

Tak for hjælpen, ja det er en enkeltmandsvirksomhed. 

hvor meget vil det koste at have en revisor ind over ? 

kan du anbefale en i Københavns området?

Jeg havde tænkt på at brug aminos overdragelses template, se her: https://www.amino.dk/media/p/252912.aspx

og derefter oprette et enkelt enkeltmandsvirksomhed via virk.dk mere skal der ikke til tænke jeg ? 

Mvh. NG

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal oprette ApS først. Derefter køber du virksomheden. Så har du en faktura på købet af firmaet og det lægger du i regnskabet.

Du skal slet ikke oprette en enkeltmandsvirksomhed i denne forbindelse.

Der behøves ikke en revisor til dette. Du kan også selv oprette et ApS eller lade en advokat stå for det som stiftselskab.dk eller billigselskab.dk .

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:

Du skal oprette ApS først. Derefter køber du virksomheden. Så har du en faktura på købet af firmaet og det lægger du i regnskabet.

Du skal slet ikke oprette en enkeltmandsvirksomhed i denne forbindelse.

Der behøves ikke en revisor til dette. Du kan også selv oprette et ApS eller lade en advokat stå for det som stiftselskab.dk eller billigselskab.dk


jeg vil nu sige trådstarter må regne der skal en advokat eller tilsvarende til i alle fald - eller via et stifte selskab, ellers kan vor ven ikke oprette et ApS hvor kapitalen jo skal bekræftes af normalt advokat eller revisor (eller bank men ofte samme pris og ikke større villighed ofte).

OM trådstarter ved han vil drive det i ApS form, så skal han starte med at stifte et sådan, og det overtager så goodwill og aktiver - hvis samlet køb, uden moms (og dermed jo ikke momsfradrag heller) og sælger skal indberette salget til skat inden 8 dage) - Købet bogføres så i det ny ApS

Hvis trådstarter vil klare sig med enkeltmands, helt som åbenbart sælger drev det, så er det enkeltmands der skal oprettes til købet.

Det er bare at bestemme sig først

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Jeg har endnu et spørgsmål der kan hjælpe mig i at beslutte. 

Kan jeg ansatte flere personer i et enkeltmands virksomhed? eller skal jeg have et Aps selskab for at kunne gøre det ?  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ansætte så mange du vil i begge dele - Dog vil ansatte ofte betyder risiko og pege mod ApS

overvej e-pub https://jh-e-books.blogspot.com/2018/09/grundbog-til-dig-der-vil-vre-selvstndig.html som er billigt og tager dig igennem de mange overvejelser du har her + en masse andet eller en iværksætterbibel der er endnu større og omfattende, men stadigt letlæst og super som opslagsværk, som e-pub eller som paperback https://jh-e-books.blogspot.com/2019/06/update-af-startup.html udate med nyeste 2019 regler osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)