Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlån af vare

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense SV
Tilmeldt 6. Mar 06
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Jeg har af og til her i forretningen brug for at lade en kunde låne varen med hjem f.eks. i 8 dage.
Men nu bliver jeg i tvivl om det med erstatningspligt ved beskadigelse/bortkomst af varen og hvis den ikke leveres tilbage til aftalt tid osv.

Hvad skal der stå i sådan en låneaftale (hedder det sådan?), så jeg i alle tilfælde er dækket bedst ind juridisk?

Det formuleringsmæssige er ikke min stærke side, så forslag til færdig materiale modtages med tak.

Med venlig hilsen Brian

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 10:25
Du får lige et lidt skørt svar

Her til jul skulle min kære mormor have en hovedpude - men ikke bare en hovedpude. Det skulle være en møgdyr en fra Salling. Da mennesker er forskellige, tilbyder de at låne en pude ud i 14 dage for at se, om netop den model passer.

Måske du kan finde et sted hvor de låner varer ud og så spørge dem (eks Salling)??

Det var min mor der lånte den og hun skulle skrive under på en "låneblanket" hvor hun skulle opgive navn og adresse osv. Rent faktisk så kendte hun ikke betingelserne for lån, da jeg spurgte hende juleaften - så der er noget Salling kan lære (og du) ;)
Fra Odense SV
Tilmeldt 6. Mar 06
Skrevet kl. 10:34

Hej Casper.

Tja jooo, men sagen er at varens pris svinger mellem 10.000 og 30.000, så hvis varen er defekt/bort kommet er det jo rart at have en god aftale hvor kunden ikke bør være i tvivl om deres pligt. Hvis du forstår hvad jeg mener.

Nu skriver jeg sådan her:
>>>>>>>>>>

Xx xxxxx

Zzzzzzz 2

Ææææ udfjhdjd

16. december 2005                                                                                                   

Udlånsaftale.

Jeg bekræfter hermed med min underskrift, at jeg har lånt følgende høreapparat(er).

1 stk. Starkey DaVinci PsP serienummer: 05854147

Jeg bekræfter endvidere, at jeg påtager ansvar og erstatnings pligt ved

bortskaffelse/beskadigelse af ovennævnte høreapparat.

Der aftales tid i forretningen den _________________________

Herefter tages der stilling til egentlig fakturering af høreapparatet.

Dato              Underskrift

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Meeeen jeg syntes bare ligesom at den måske i en given sag, vil være lidt "tynd" i det, eller?

Med venlig hilsen Brian

Fra Odense SV
Tilmeldt 6. Mar 06
Skrevet kl. 10:09

Hej Alle.

Er der slet ingen der har et bud på hvad der kan skrives i sådan en låne aftale?

Med venlig hilsen Brian

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)