Hej Alle. Jeg har af og til her i forretningen brug for at lade en kunde låne varen med hjem f.eks. i 8 dage.
Men nu bliver jeg i tvivl om det med erstatningspligt ved beskadigelse/bortkomst af varen og hvis den ikke leveres tilbage til aftalt tid osv.
Hvad skal der stå i sådan en låneaftale (hedder det sådan?), så jeg i alle tilfælde er dækket bedst ind juridisk?
Det formuleringsmæssige er ikke min stærke side, så forslag til færdig materiale modtages med tak.
![]() |
Her til jul skulle min kære mormor have en hovedpude - men ikke bare en hovedpude. Det skulle være en møgdyr en fra Salling. Da mennesker er forskellige, tilbyder de at låne en pude ud i 14 dage for at se, om netop den model passer.
Måske du kan finde et sted hvor de låner varer ud og så spørge dem (eks Salling)??
Det var min mor der lånte den og hun skulle skrive under på en "låneblanket" hvor hun skulle opgive navn og adresse osv. Rent faktisk så kendte hun ikke betingelserne for lån, da jeg spurgte hende juleaften - så der er noget Salling kan lære (og du) ;)