|
Jeg er lidt i en gråzone da jeg har en virksomhed der er i en branche der er momsfritaget. Dette er helt afklaret med skat og jeg er momsfritaget ud fra Skat´s anbefaling da jeg startede virksomheden. Men nu til mit spørgsmål. Er det muligt at få et cvr nr når man ikke er momsregistreret? Jeg har i forvejen et andet firma hvor jeg er momsregistreret og har cvr nr men jeg vil helst ikke blande disse 2 firmaer sammen da det er 2 vidt forskellige brancher. Jeg ønsker nemlig at få tilknyttet mobile pay og integration til banken men for at kunne dette, skal jeg have et cvr nr siger de hos nets. Min indkomst bliver hvert år påført min selvangivelse som en b-indkomst og har derfor egentlig ikke noget at gøre med virksomhed men det er det så alligevel. Jeg trækker alle virksomheds relaterede udgifter fra Brutto fortjenesten og indberetter resten som B-indkomst og dette er godkendt af Skat. |
Personlig virksomhed kan du ikke have to af - Kun en hvor du bruger delt moms = en del er med og en del uden https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/moms-ved-blandet-momspligt-og-momsfri.html
Du kan godt have et eller to selskaber med hver sin moms men altså ikke et CVR hvor noget kører inden for moms og et andet uden for
vh John Hannover
Bliv gratis medlem