Jeg starter som selvstændig fra 1. marts, og jeg er i tvivl om hvordan jeg vil få det bedste resultat i min grafiske virksomhed. Lige nu fokuserer min hjemmeside på at jeg er freelance grafiker, så på den måde henvender jeg mig til en bestemt målgruppe. Men mit spørgsmål går ud på om, hvad der er bedst at (1) gøre det klart at der kun er mig i virksomheden, og jeg udfører alle opgaver, at jeg kan blive tilknyttet et firma som freelance grafiker eller (2) give udtryk for at jeg er et design-bureau der kan håndtere det hele. Uanset hvad jeg vælger ændrer det jo ikke på mine kompetencer, men i er vel enige i at det giver to forskellige kundekredse? Hvad tror i er bedst? Tak! Med venlig hilsen |
Det jeg har laert er, at grafisk design er meget bredt. Vi stod i starten med kun 2 designere her i Litauen og loeb hurtigt ind i, at der var nogle kompetencer vi maatte kigge langt efter - og skulle sige nej til en kunde i starten goer ondt.
Problemet gjorde, at vi maalrettede gik ud og rekrutterede efter vores mangler, saa i dag laver vi alt fra fotografi, til 3D computerspil til flash-hjemmesider og over i kreative kollager osv.
Det jeg foreslaar (jeg ved, at dette ikke er salgsdelen af Amino) er, at vi to laver en aftale, at naar der kommer opgaver du ikke kan klare, pga. evner eller tid, saa kan du sende dem videre til os i Litauen. Vores koncept hviler meget paa, at vi ikke blander os i, hvad du tager i timen for vores arbejde.
Saa i stedet for at sige nej, saa kunne du tjene 200-300-400 kr. i timen paa, at vi laver det arbejde du ikke gider eller kan.
Fra det perspektiv, saa saelg alt i butikken. Hvis ikke, saa hold dig til det du er god til...