Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

beskatning af udlejning til erhverv i privat bolig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Beskattes udlejning af ens private bolig - feks hvis man ejer et hus og lejer en del ud til ens eget selskab - et ApS - som kapitalindkomst eller som personlig indkomst?

Synes at skat https://skat.dk/SKAT.aspx?oid=2048539&fbclid=IwAR2x8-ekYz58ZQw94LT3qYoNGm1EjyQ_yLJvV9azjLn-XPVG_46SBGGECdg skriver :

Indtægter på fast ejendom, der anvendes helt eller delvist erhvervsmæssigt, omfatter indtægter ved udlejning af fast ejendom samt indtægter ved anden erhvervsmæssig anvendelse af ejendommen.

Indtægterne skal medregnes ved opgørelsen af den skattepligtige indkomst, Se SL § 4, litra b.

Sådanne indtægter skal for fysiske personer medregnes som personlig indkomst ved opgørelsen af den skattepligtige indkomst. Se PSL § 3, stk. 1. 

men jeg ville have TROET det var uden AM bidrag - og kapitalindkomst-  men er det bare alm personlig indkomst?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jun 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

du kan ikke få den info ved at ringe til SKAT?

www.goloan.dk - Lad bankerne slås om dig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

jo sikkert - men der sidder 3-4 gode revisorer og svarer herinde - og formentlig kan det være et ganske langt svar - hvor jeg mener det generelt vil være kapitalindkomst - men med regler for % af ejendom ved VSO og andet. Skat er i så fald også bedre at skrive til - ringe vil jeg generelt fraråde, da der meget let kommer gale svar ud af ikke klare nok spørgsmål i telefonen

Jeg tror jeg har fået svaret andet steds - nemlig kapitalindkomst - forudsat helt reelle lejevilkår og 100% rent erhverv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Udlejning af værelse(r) til firmaet vil være kapitalindkomst.

Hvis hele huset udlejes, anses det for erhvervsmæssig udlejning, jf. det du citerer, og vil dermed blive personlig indkomst.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)