Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

REKLAME FRADRAG

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 6. Jul 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad betyder dette? at jeg kan gøre hvad med udgifterne til reklame, trække HELE beløbet fra det jeg ellers ville skulle betale i skat af mit overskud eller hvad??

LL § 8
, stk. 1, - reklame

Udgifter til reklame, som afholdes i forbindelse med den skattepligtiges erhverv med det formål at opnå salg af varer og tjenesteydelser i det pågældende og senere indkomstår, kan fratrækkes ved opgørelsen af den skattepligtige indkomst. Se LL § 8, stk. 1.

Reklameudgifter skal afholdes over for en ubestemt kreds af kunder eller potentielle kunder. Se SKM2003.114.LSR, SKM2015.361.SR og TfS 1997, 346 LSR.

Reklameudgifter har også til formål at opretholde en virksomheds almindelige omdømme eller fremme dens interesser ved at gøre den kendt og fordelagtigt bemærket.

Der er fradrag for reklameudgifter, både når salget af varer mv. søges opnået i det indkomstår, hvor udgiften afholdes, og senere.

Fradragsretten for reklameudgifter gælder både ved salg i ind- og udland.

Fradragsretten gælder både, når virksomheden allerede har etableret et marked, og når der er tale om etablering af nye markeder for en eksisterende virksomhed.

Bidrag som ydes til lotterier og lignende i reklameøjemed samt sponsorers bidrag til sportsfolk, sportsklubber, kulturelle og lignende formål, anses for reklameudgifter, når virksomhederne opnår en hertil svarende ret til reklame for deres navn eller firmamærke.

Vurderingen af, om der er fradrag for udgiften til reklame, skal foretages på grundlag af en konkret vurdering af reklameværdien for virksomheden.

Fra Køge
Tilmeldt 6. Jul 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

teksten er lavet forkert i toppen af opslaget så i skal lige markere det øverst for at kunne læse den.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)