Ved ikke om det er det rigtige sted, men jeg søger en eller flere sælgere. I skal sælge produkterne på www.ebsolutions.dk ved ikke om det er måden at gøre det på, men jeg havde følgende ide: At i vil blive afregnet med 30% af den fortjeneste i laver pr. måned. Hvis det er helt ved siden af, og det ikke er måden at gøre de t på modtager jeg gerne inputs til hvordan man så gør. Ved heller ikke om 30% er for lidt eller for meget? |
Dato: 3/8/2006 9:45:41 PM Forfatter:Mathias Hej amino. Ved ikke om det er det rigtige sted, men jeg søger en eller flere sælgere. I skal sælge produkterne på www.ebsolutions.dk ved ikke om det er måden at gøre det på, men jeg havde følgende ide: At i vil blive afregnet med 30% af den fortjeneste i laver pr. måned. Hvis det er helt ved siden af, og det ikke er måden at gøre de t på modtager jeg gerne inputs til hvordan man så gør. Ved heller ikke om 30% er for lidt eller for meget?
Hej Mathias,
En procentvis afregning vil i allerhøjeste grad være ligefrem proportional - og omvendt - med prisen på de produkter som I levere. Var just omkring jeres website, men fandt ikke som sådan nogen priser. Men jeg forstå udfra jeres site, at I bl.a. har en form for abonnementsordninger.
Den sælger som I måtte ansætte, formoder jeg, skal vel i et eller andet omfang selv opsøge potentielle kunder. Hvis et produkt koster x kroner, skal x kroner provision jo stå i forhold til den tid/den udgift sælgeren har brugt for at skabe kunden - og i sidste ende sælge varen til.
Så 30% kan jo være ganske godt, hvis jeres produkt koster 10.000,- - og en sælger forholdsvis "let" kan skabe 2 nye kunder om ugen ved at arbejde fuldtid (30-40 timer).
Men hvis jeres produkt koster 1.000,- - og en sælger kun kan skabe 2 kunder om ugen, grundet produkter evt. henvender sig til "begrænset" målgruppe, ja så er 30% jo ikke så uhyggeligt interessant. Omvendt vil det være interessant, hvis de 1.000 kroner er en månedlige betaling fra en kunde - og en sælger vil være afregnet 30% af den sum, så længe kunden er hos jer....
Håber det gav lidt "stof til eftertanke"!
Lasse