Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælger søges

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej amino.

Ved ikke om det er det rigtige sted, men jeg søger en eller flere sælgere.

I skal sælge produkterne på www.ebsolutions.dk ved ikke om det er måden at gøre det på, men jeg havde følgende ide:

At i vil blive afregnet med 30% af den fortjeneste i laver pr. måned.

Hvis det er helt ved siden af, og det ikke er måden at gøre de t på modtager jeg gerne inputs til hvordan man så gør.

Ved heller ikke om 30% er for lidt eller for meget?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 22:08

Dato: 3/8/2006 9:45:41 PM Forfatter:Mathias Hej amino. Ved ikke om det er det rigtige sted, men jeg søger en eller flere sælgere. I skal sælge produkterne på www.ebsolutions.dk ved ikke om det er måden at gøre det på, men jeg havde følgende ide: At i vil blive afregnet med 30% af den fortjeneste i laver pr. måned. Hvis det er helt ved siden af, og det ikke er måden at gøre de t på modtager jeg gerne inputs til hvordan man så gør. Ved heller ikke om 30% er for lidt eller for meget?

Hej Mathias,

En procentvis afregning vil i allerhøjeste grad være ligefrem proportional - og omvendt - med prisen på de produkter som I levere. Var just omkring jeres website, men fandt ikke som sådan nogen priser. Men jeg forstå udfra jeres site, at I bl.a. har en form for abonnementsordninger.

Den sælger som I måtte ansætte, formoder jeg, skal vel i et eller andet omfang selv opsøge potentielle kunder. Hvis et produkt koster x kroner, skal x kroner provision jo stå i forhold til den tid/den udgift sælgeren har brugt for at skabe kunden - og i sidste ende sælge varen til.

Så 30% kan jo være ganske godt, hvis jeres produkt koster 10.000,-  - og en sælger forholdsvis "let" kan skabe 2 nye kunder om ugen ved at arbejde fuldtid (30-40 timer).

Men hvis jeres produkt koster 1.000,- - og en sælger kun kan skabe 2 kunder om ugen, grundet produkter evt. henvender sig til "begrænset" målgruppe, ja så er 30% jo ikke så uhyggeligt interessant. Omvendt vil det være interessant, hvis de 1.000 kroner er en månedlige betaling fra en kunde - og en sælger vil være afregnet 30% af den sum, så længe kunden er hos jer....

Håber det gav lidt "stof til eftertanke"!

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 09:50
Hej Lasse

Nogle af vores produkter vil ligge i prisniveauet 10.000 mens andre måske vil ligge i 2-3000 kr. Fælles for alle produkterne er at det er månedsafregning, så sælger vil altså får 30% af alle de kunder han skaffer om måneden.

Det synes jeg selv virker som en okay afregning.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:05

Hej Mathias,

Men erfaring er, at det er vanskeligt at finde freelance sælgere som udelukkende vil sælge jeres produkt på provisionsbasis.

Ved ren provision tager de jo en økonomisk chance, og den skal de også have betaling for. Så 30% lyder altså for fedtet ved salg af software løsninger som dine. Jeg giver 50% til en freelance sælger jeg benytter, og det kan kun lade sig gøre fordi jeg kender ham privat, og at han blot har mit produkt med i tasken når han alligevel er ude. Han har på ingen måde primært fokus på mit produkt.

Men kig evt. på www.freelancer.dk - måske du kan finde nogle der. Men jeg er næsten sikker på at du skal af med en grundløn for de timer de bruger, og så provision oveni.

mvh Carsten
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 11:07
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)