Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruge eget ApS til El process-afgift afløftning for egen El-bil

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hypotetisk spørgsmål :-)

Det er som bekendt muligt frem til årets udløb (og hvem ved, måske forlænges ordningen?), at oplade sin elbil derhjemme hvor man opnår process-afgifts afløftning.

Der er en række krav som skal være opfyldte:

* Der må ikke være egenproduceret strøm på matriklen (solceller, vindmøller osv)

* Huset må ikke være registreret som el-opvarmet.

* Opladningsforbruget skal registreres, afløftes og afregnes af et moms-registreret selskab via bimåler.

Det er der så flere virksomheder som gør: Eon, Clever, FDM, EVSE m.fl. FDM giver f.eks. 1.05 kr/kWh retur. Nogle tilbyder flatrate, alle tjener penge på det.

https://fdm.dk/vi-tilbyder/fdm-ladeboks-til-elbil-plugin-hybrid?gclid=Cj0KCQjwjYHpBRC4ARIsAI-3GkHGYfT6AKoPQdwDP0Z9dzt6wgcCX2aeBZq9YYhpSBqmmFjGAtm7gN4aAr4zEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

FDMs model som er ret transperant, koster 4.000kr opstart + installation + 125kr/måned + medlems-skab - 1.05kr/kWh refunderet

Reelt får man 88øre + moms refunderet i 2019 dvs. 1.10kr/kWh.

Så tænker jeg at jeg alligevel ikke ønsker at bruges deres specifikke ladebokse, og jo kan afregne på samme vilkår blot til ejerkredsen istedet. 

ER der nogen som blot har sat deres egenbimåler op, og så gør det via deres eget moms-registrede firma? Evt. ved at der er nogle faldgruber?

Hanssing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

der er vel ikke tvivl om, at forudsætningen er - at det er firmaets bil - hvis der skal refunderes via moms-reg firma er min umiddelbare tanke - enten som gulplade - eller som beskattet hvidplade

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for svar. Du har fsv. ret hvis vi tænker på alm. erhverv, som ikke benytter den specielle ordning (som udløber 31/12-2019). Dit svar vil være gældende også efter udløbet.

Men den ordning til hvilket jeg stiller spørgsmålet gælder for alm. private hvidpladebiler - ude hos private hus-stande.

Husstanden betaler fuld elregning, men selskabet må afløfte det målte biforbrug hos husstanden som process, og betaler så en del tilbage til husstanden (og tager sig betalt herfor).

Spørgsmål er så om man kan gøre det for naboen, andre og særligt for en selv med sit eget selskab.

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 05:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen med elbil og Aps i gruppen ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)