Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR vs tjene penge

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 23. Jun 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tak for svarene, det er super brugbart med et forum som dette, især for en lille nystartet virksomhed som min.

Endnu et spørgsmål :

Nu er min sæson ovre med salg af frugt og grønt, der er ikke mere køb/salg af varer og jeg påtænker at lukke firmaet ned, næste år vil jeg starte et firma med mine 2 søstre.

Jeg har haft oprettet firmaet som en enkeltmandsvirksomhed, dermed bliver jeg så personlig beskattet af det overskud firmaet har genereret.

Nu skal jeg så til at lave moms, heraf kommer spørgsmålet. En virksomhed som min der kun har eksisteret i 3 måneder, har jeg brug for en revisor til at lave mit momsregnskab, eller er det spild af penge ? Jeg ønsker på ingen måde at snyde eller andet, og tænker at det måske er mere sikkert hvis man bruger en revisor frem for at indberette selv ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Snuppy123:

Hej,

Tak for svarene, det er super brugbart med et forum som dette, især for en lille nystartet virksomhed som min.

Endnu et spørgsmål :

Nu er min sæson ovre med salg af frugt og grønt, der er ikke mere køb/salg af varer og jeg påtænker at lukke firmaet ned, næste år vil jeg starte et firma med mine 2 søstre.

Jeg har haft oprettet firmaet som en enkeltmandsvirksomhed, dermed bliver jeg så personlig beskattet af det overskud firmaet har genereret.

Nu skal jeg så til at lave moms, heraf kommer spørgsmålet. En virksomhed som min der kun har eksisteret i 3 måneder, har jeg brug for en revisor til at lave mit momsregnskab, eller er det spild af penge ? Jeg ønsker på ingen måde at snyde eller andet, og tænker at det måske er mere sikkert hvis man bruger en revisor frem for at indberette selv ?

Har du brugt et godt regnskabsprogram - og ved du hvad du kan trække fra skattemæssigt og hvad du måske ikke kan - og har lidt forstand på regnskab og skat, så kan du måske selv, men jeg synes du lyder som om, du vil have fordel af en online bogholder. Ikke nødvendigvis en revisor, men en online bogholder som vil være noget billigere, til at løbe regnskab og moms igennem

Den med at starte med søstre - overvej om ikke det så skal være i ApS form, Uanset man er søskende er I/S i alle fald noget man skal tænke meget over, men den solidarisk personlige hæftelse, hvor kreditor kan hente ALT hos den det er lettest at hente hos, og den person så skal kratte ind selv hos de øvrige

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Jun 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John

Meget diplomatisk skrevet at jeg nok har brug for lidt hjælp, det har du 100 % ret i.

Jeg har omsætningstal på dagsbasis
Omkostninger på dagsbasis

Deraf også et resultat for sæsonen

Jeg tænker bare lige, hvad er der da jeg kan trække fra i en lille frugtbod... Ved ikke om man må nævne beløb osv, men vi taler et overskud på under 50.000 kr, så er derfor i tvivl om det er bøvlet værd..



P.s. det er allerede aftalt at der skal oprettes et ApS til næste sæson, i år var bare lige for at "prøve" om det var muligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Snuppy123:
Jeg tænker bare lige, hvad er der da jeg kan trække fra i en lille frugtbod
frugten du har købt ind f-eks Stick out tongue regnskabsprogram, selve boden måske, poser og hvad ved jeg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)