Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR vs tjene penge

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 23. Jun 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej brugere

Jeg har i dag oprettet en lille enkeltmands virksomhed, hvor jeg vil sælge frugt og grønt ved en landevejs bod (I kender dem allesammen).

Jeg har registreret mig på virk.dk i dag og afventer nu godkendelse samt CVR nummer, det ser ud til at det tager ca 9 arbejdsdage, jeg var desværre af den overbevisning at man fik et nummer "med det samme", dette gælder dog vist mere ex et ApS



Nu til mit spørgsmål

Må jeg i morgen starte op med mit salg, der igennem modtage MobilePay på min konto, eller er det ulovligt at starte op med køb/salg inden jeg har mit CVR nummer ?

Jeg har en privatkonto som jeg ikke bruger, den har jeg fået min MobilePay konto til at "pege" på, således jeg får indtægter ind på en konto separeret fra min private konto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit problem vil mest kunne være, at Mobilpay IKKE tillader man laver erhverv via en privat mobilepay - men hvis de ved det er erhverv og at du venter CVR nummer, så kan det jo være de giver OK - Ellers KAN se lukke din konto Og så er den svær at få op igen

Skattemæssigt er der ikke et problem så længe du fører regnskab

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Jun 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John

Dette er en sæson præget forretning, dvs den lukker ned ultimo august, jeg er helt klar over at MobilePay er nødvendigt i en forretning som denne, hvor betalingerne typisk er 20-50 kr pr transaktion.

Men betyder det at jeg skal lave en erhvervsaftale med MobilePay for de ca 2,5 måneder ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Snuppy123:

Tak for svar John

Dette er en sæson præget forretning, dvs den lukker ned ultimo august, jeg er helt klar over at MobilePay er nødvendigt i en forretning som denne, hvor betalingerne typisk er 20-50 kr pr transaktion.

Men betyder det at jeg skal lave en erhvervsaftale med MobilePay for de ca 2,5 måneder ?

jeps - uanset tid og kr - jeps

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Jun 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak igen John.

Nu melder sig (naturligvis) lige et spørgsmål mere

Jeg er ved at opsætte min digitale postkasse på virk.

Klart skal jeg sørge for at få oprettet den digitale postkasse, så det offentlige kan kommunikere med mig, men ansatte er der ikke i min lille bod.

Så står der at jeg skal sørge for at min virmsomhed har en NedID medarbejdersignatur.

Spørgsmålet er så om det er nødvendigt når jeg er den eneste ansatte i firmaet ?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du personlig virksomhed kan du logge på næsten alle steder . Også digital postkasse som jeg husker det, med personlig nemID - i selskaber skal du have en “medarbejdersignatur” erhverv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er eneste tegningsberettigede, kan du også godt bruge privat NemId til et selskab.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

AdamAftenbakke:

Hvis du er eneste tegningsberettigede, kan du også godt bruge privat NemId til et selskab.

jeps men tror nu det er eneste EJER - mener ikke man kan som eneste tegningsberettigede hvis der er flere ejere?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan man godt, jo. Jeg kender selv én der driver selskab sammen med en passiv medejer, og han kan godt logge ind med sit private NemID.

Jeg mener bare reglen er at du skal kunne tegne selskabet alene. Du må ikke bare være én af flere direktører hvor tegningsretten ligger hos direktionen som helhed.

Rediger: Det står også her: https://www.nemid.nu/dk-da/om-nemid/erhverv/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

AdamAftenbakke:

Det kan man godt, jo. Jeg kender selv én der driver selskab sammen med en passiv medejer, og han kan godt logge ind med sit private NemID.

Jeg mener bare reglen er at du skal kunne tegne selskabet alene. Du må ikke bare være én af flere direktører hvor tegningsretten ligger hos direktionen som helhed.

Rediger: Det står også her: https://www.nemid.nu/dk-da/om-nemid/erhverv/

ja jeg kan se hvad der står - men er Overrrasket

Jeg  forstår,  passiv ejer ikke kan skade, men er der to i direktionen som ansatte - så forstår jeg ikke - trods tegningsret som kun ligger på den ene gælder til at denne kan logge ind overalt med personlig nemID

Tegningsret er jo ikke, at den anden direktør ikke må købe noget - så længde det er i alm daglig drift, eller ikke må logge på skat og moms og bank - måske er bogfører - men det må jo være sådan så - ‘

Banker må jo så bede de to om at logge på bank med hver sin personlige for at se hvem gjorde hvad. - mens skat, ATP osv så kun tillader den med tegningsretten at lokke ind der med CPR nemID

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)