Hej Amino'er Jeg overvejer at starte en B2B afdeling under deside.dk, hvor jeg vil tilbyde en lang række urmærker til andre webshops. Der er ikke kun tale om de mærker, som jeg selv p.t. sælger - der kommer endnu flere til. Jeg har p.t. travlt med at bygge en helt ny butik og lægger derfor ikke de nye mærker ind i den nuværende sideløbende. Så denne tråd har to formål: 1) jeg vil gerne spørge om der er nogle, som har haft lignende overvejelser med deres varer (uanset typen) - blev det til noget og hvorfor/hvorfor ikke? Hvad var jeres overvejelser? Det virker jo umiddelbart lidt underligt at sørge for at ens konkurrenter/kolleger i branchen får adgang til de (nogle af) samme vare, men jeg prøver at tænke lidt ud af boksen og "udvide" lidt..... det er fx ikke altid prisen, som er afgørende for hvem der snupper kunden, det er jo et antal faktorer og hey, hvis det er urbutik-abc.dk, der sælger en af mine varer, så er vi jo begge glade... eller hvad? 2) hvis du har en webshop og ønsker at tilbyde ure som en del af dit vareudbud, så smid mig en mail eller en PM. Hvis der dukker nogle interessante b2b kunder op, så prikker i måske lidt til mine overvejelser omkring punkt 1. På nuværende tidspunkt kan jeg give en liste over de mærker, som påtænkes - priser, betingelser mm. er ikke fastlagt, men det kan vi vende tilbage til i en dialog. Mærkerne omfatter i givet fald D&G, Seiko, Armani, Esprit, Oniss, Casio, Breil, Omega, Timex TX og en 10-20 andre. Venlig hilsen |
Hej Ole,
Jeg må da indrømme at ideen er OK - vi gør det selv.
Vi er en tre/fire online ur butikker der har udvidet vores sortiment ved aftaler om at vi kan købe af hinanden - dvs vi kan holde lagrene lidt nede og sortiment og leverings tider oppe.
At sætte det i system er klogt nok, men mon ikke du skulle henvende dig direkte til nogel af butikkerne først ?
Finn