Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B2B salg af ure

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg overvejer at starte en B2B afdeling under deside.dk, hvor jeg vil tilbyde en lang række urmærker til andre webshops. Der er ikke kun tale om de mærker, som jeg selv p.t. sælger - der kommer endnu flere til. Jeg har p.t. travlt med at bygge en helt ny butik og lægger derfor ikke de nye mærker ind i den nuværende sideløbende.

Så denne tråd har to formål:

1) jeg vil gerne spørge om der er nogle, som har haft lignende overvejelser med deres varer (uanset typen) - blev det til noget og hvorfor/hvorfor ikke? Hvad var jeres overvejelser? Det virker jo umiddelbart lidt underligt at sørge for at ens konkurrenter/kolleger i branchen får adgang til de (nogle af) samme vare, men jeg prøver at tænke lidt ud af boksen og "udvide" lidt..... det er fx ikke altid prisen, som er afgørende for hvem der snupper kunden, det er jo et antal faktorer og hey, hvis det er urbutik-abc.dk, der sælger en af mine varer, så er vi jo begge glade... eller hvad?

2) hvis du har en webshop og ønsker at tilbyde ure som en del af dit vareudbud, så smid mig en mail eller en PM. Hvis der dukker nogle interessante b2b kunder op, så prikker i måske lidt til mine overvejelser omkring punkt 1. På nuværende tidspunkt kan jeg give en liste over de mærker, som påtænkes - priser, betingelser mm. er ikke fastlagt, men det kan vi vende tilbage til i en dialog.

Mærkerne omfatter i givet fald D&G, Seiko, Armani, Esprit, Oniss, Casio, Breil, Omega, Timex TX og en 10-20 andre.  

Venlig hilsen
Ole

Fra Frederikssund
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 91
Fra  Urskiven.dk Skrevet kl. 23:53

Hej Ole,

Jeg må da indrømme at ideen er OK - vi gør det selv.

Vi er en tre/fire online ur butikker der har udvidet vores sortiment ved aftaler om at vi kan købe af hinanden - dvs vi kan holde lagrene lidt nede og sortiment og leverings tider oppe.

At sætte det i system er klogt nok, men mon ikke du skulle henvende dig direkte til nogel af butikkerne først ?

Finn

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 01:56

Hej Ole

Synes da også det lyder som en ok idé, og kunne da selv være interesseret i nogle af de urmærker du nævner, så tag bare kontakt når du synes du er ved at være klar.

Mvh

Jean

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 09:38

Tak for responsen.

Jeg efterlyste også kommentarer fra andre brancher, altså generelt omkring b2c, som har udvidet med b2b - anyone?

-Ole

Tilmeldt 21. Dec 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:35

Hej Ole.

Jeg har et firma som startede som b2c men nu er udvidet til b2b.

Det har sat gang i firmaet, problematikken ved det er dog at man helst ikke skal sælge videre til for mange forretninger i samme by som dig selv da det kan give lidt problemer med at komme af med varerne i din egen butik.

Ellers er det en super god ide at udvide med b2b.
Det har ihvertfald hjulpet os til det næste niveau.

-Magnus Frandsen 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 00:24

Hej Magnus.

Du har besvaret et næsten 6 år gammelt indlæg. :-)

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47186
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:50

og Ole  som startede tråden for lang tid siden er i rigtig god gang http://www.fairtime.dk/ og har fået nogen ganske interessante mærker knyttet til sig. Godt gået Ole skal det lyde fra en man der er vild med ure - nyd gerne min sjældne Breitling navitimer - 806. Sjælden fordi 

Den er fra 1963 som er det første år med hvide subdials på sort bund

Det eneste år med maxi subdials = større end alle de senere

Sidste år hvor kransen er med små korn (beads of rice) inden de overgik til større hakker  - og samtidigt hvide subdials, så eneste med hvide subdials og lille beads of rice

AOPA log på skiven i guld - Aircraft Owners and Pilots Organisation - og ikke Breitling logo = kun solgt gennem netop AOPA og 

i maven den skønne kolonne kronograf venus 178

Sorry - men når du en gammel tråd kom på, og en amino som Ole jo har kørt det frem til en seriøs forretning siden, så kan I vel tåle et flot ur - ure er min klart nr 1 svaghed - vintage  vintage  vintage

vh John H

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 13:07

Tak for kudos, John.

Og fin Navitimer du har der Smile

Venlig hilsen
Ole

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)